Hlavní navigace

Apple vs FBI stále nerozhodně, Yahoo na prodej a proč používat MS Edge

21. 2. 2016
Doba čtení: 11 minut

Sdílet

Apple se omlouvá za Error 53, nejméně spolehlivé pevné disky, padající akcie a krize digitálních médií. Co přinesl právě končící #tyden.

CloudReady Software od neverware je chromebook o/s, který můžete nahrát na USB, nastartovat z něj počítač či notebook a pořídit si Chromebook v plné podobě. A možná to bude i dost dobře fungovat na nějakém starším hardwaru, který už novější operační systémy kapacitně nedává. Viz www.neverware.com/fre­edownload (rovnou začne stahovat image).

Digitální média to vůbec nemají jednoduché, vypadá to na příchod krize. V BuzzFeed and other media startups discover the Internet is hard to win ukazují na velká propouštění u gigantů jako je BuzzFeed, The Huffington Post, Al Jazeera America. Přidávají se tak k dlouhodobému trendu médií tradičních. Ale také tam najdete klasický moment „hledání nových metrik“, které by ukázaly, „že to funguje“. Včetně znovuobjevení toho, že velká návštěvnost nepřináší hodnotu.

How to be alone aneb jak být sami. Povedené video na zajímavé téma. A poslouchejte dobře, je to velmi dobře napsané povídání:

TELEgraficky

Tak IKEA prý taky neplatí daně ■ World Press Photo Foundation fotky roku 2015 Priorities in a time of plenty Salesforce koupili PrectionIO ■ Hoverboardy nejsou bezpečné ■ Samsung Unpacked 2016 ■ Google Fit je nově v Google Takeout 

WEBDESIGN, INTERNET

Yahoo ruší řadu obsahových služeb, oznamuje to jako Focusing Our Digital Content Efforts a zjistíte, že končí Yahoo Food, Yahoo Health, Yahoo Parenting, Yahoo Makers, Yahoo Travel, Yahoo Autos a Yahoo Real Estate.

Google Translate umí přes 100 jazyků. Viz Google Translate Now Available in Over 100 Languages, ale stále platí to samé: rozumně dokáže překládat mezi jazyky, které jsou dost rozšířené na to, aby „pravděpodobnostní“ překlad fungoval. A čeština do téhle skupiny nepatří.

Wikimedia nebuduje vyhledávacího robota, ani se nechystá konkurovat Googlu ve vyhledávání. „Knowledge Engine“, zmiňovaný v grantu, je podle Wikimedie pouze projekt snažící se řešit hledání uvnitř obsahu, který Wikimedia vytváří. Viz Wikimedia Clarifies it is Not Building a Global Web Crawler.

Floridský soudce nařídil Uberu, aby zajistil změnu pořadí výsledků ve vyhledávání. Vážně, skutečně se to stalo, poté co si společnost Uber Promotions u soudu stěžovala na to, že když někdo hledá „Uber Gainesville“, tak se objeví Uber a ne oni. Viz Trademark Court’s Impossible Order: Uber Told To Change Google Search Results.

Na kolik vyjde použití WordPressu pro vytvoření a provoz webu? Ve What Is the True Cost of Building and Managing a WordPress Website? se na to samozřejmě dívají z pohledu v jiné zemi, ale analýza všech nákladových složek je to docela slušná. Probírají tam i všechny alternativy od WordPress.com (zdarma i za peníze) až po několik variant hostování WordPress.org

Google přestane zobrazovat reklamu napravo vedle výsledků vyhledávání. Dost podstatná změna, protože dvojice míst, kde se zobrazuje placená reklama ve vyhledávání, je tu hodně dlouho. Nově budou výsledky nahoře a dole. A už se asi ani nebudete divit, že nahoře zobrazí i čtyři místo tří inzerátů. Jediné, co se bude objevovat i vpravo, jsou PLA (Product Listing Ads). Jak to bude s „Knowledge Graph“ údaji (viz to, co vidíte na příkladu dole v pravé části), jasné není. V Confirmed: Google To Stop Showing Ads On Right Side Of Desktop Search Results Worldwide je zmínka o tom, že ani to vpravo být nakonec neměly.

The Three Views of (Information) Architecture. Šikovné čtení na téma informačních architektur.

Výhradně mobilní verze? Responzivní? Adaptivní nebo prostě stejná jako desktopová? Podstatné otázky okolo tvorby mobilního webu. Viz Mobile Websites: Mobile-Dedicated, Responsive, Adaptive, or Desktop Site?

Už je to takový trochu smutný folklór, ale Dalibor Balšínek už zase míchá fanoušky, návštěvníky, návštěvy a uživatele. Když se ale podíváte na reálná čísla, tak je to s tím Echo24 dost bídné.

Už je to takový trochu smutný folklór, ale Dalibor Balšínek už zase míchá fanoušky, návštěvníky, návštěvy a uživatele. Když se ale podíváte na reálná čísla, tak je to s tím Echo24 dost bídné. Opakovaně přistižen při manipulacích s čísly, ale dělá to pořád dokola. 

SOFTWARE

10 důvodů proč nepoužívat Microsoft Edge? A jeden proč ano? Těch deset důvod je dost jasných (bez rozšíření, nepřizpůsobitelný, chybějící řádek s URL, špatná ovladatelnost, nelze vidět protokol, žádné uživatelské profily, atd). Ale ten důvod proč ano, ten neuhodnete. Viz 10 reasons why I don't use Microsoft Edge, and one why I do.

RIP NutshellMail. Social Media Inbox, který Constant Contact koupili před šesti lety, končí a 22. března přestane fungovat. Viz Constant Contact to shutter social media inbox NutshellMail on March 22.

Hry v Google Play mají nové Gamer ID. Kvůli tomu už není nutné, aby hráč měl Google+ identitu. A přináší to něco, co známe z jiných prostředí – avatary a uživatelské profily hráčů. Viz Embrace your inner gaming hero with Gamer ID a nápověda v Play games with a Gamer ID.

HARDWARE

Podle Backblaze jsou nejméně spolehlivé pevné disky od Western Digital. Podrobnosti hledejte v Hard Drive Reliability Review for 2015, protože záleží poměrně hodně na velikosti disků.

Freedom 251 měl být telefon za 4 USD. Ale celé se to trochu zamotává a ještě navíc měl být dostupný v Indii. Viz The Freedom 251 Phone: From Celebration to Suspicion.

Co znamenají ohebné displeje pro budoucnost designu? Zajímavou otázku i s příklady najdete v What Bendable Screens Mean For The Future Of UI. Proč? No třeba proto, že už jen ohýbání může být ovládacím prvkem.

MARKETING A KOMUNIKACE

These teens are better marketers tha anyone else in the game right now“ je docela trefné konstatování v The Secret lives of Tumblr Teeens. Má to ale jeden tradiční háček, ti „tradiční“ marketéři a „tradiční“ firmy mají problém tyhle „lepší“ marketéry pochopit, natož je využít.

Redesign Uberu jako učebnicový příklad – bohužel nikoliv pozitivní. V Uber's Atomic Meltdown to rozebírají, ale není příliš složité si všimnout třeba toho, že je zbytečný. Nebo toho, že prostě pokaždé, když se díváte na úvodní animace, skřípete zuby. Ale také je asi jasné, že primárního cíle, tedy vylepšení PR, se takhle opravdu dosáhnout nedá. A nic nepomáhá, že jim trvalo osmnáct měsíců, než to vymysleli. A jak Uber's Atomic Meltdown připomíná, zásadní problém je v tom, že samo vedení společnosti nemá nejmenší ponětí, co vlastně chce. Takže ani nepřekvapí, že odmítli přijmout to, co by jim navrhli profesionálové, a vše se řešilo interně. Ano, klasická cesta do pekel. A jestli stále nedokážete na svém mobilu najít ikonu Uberu, tak se nedivte.

Jak by vypadala inzerce na blokátory inzerce? V Copyranter: Let's make ads for the ad blockers mají pár povedených příkladů. Ale také tam říkají, že blokátory inzerce nejsou problém. Problémem je reklama, kterou média dotáhla do stavu, kdy je pro uživatele opravdu nepřijatelná.

The Maker je video k nalezení na Vimeo. A pokud už máte dost té všudypřítomné hipsterské posedlosti, tak tohle video je výborné.

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

FBI, která se snaží zneužít zákon z roku 1789 pro uvedení zadních vrátek do iPhone? Nebezpečný precedens a opětovná snaha zlikvidovat možnost šifrovat a mít plnou kontrolu nad vlastním soukromím. A to i přes nepochybné „dobré úmysly“, protože v tomto případě jde o střelce ze San Bernardina. Apple se hodlá bránit a zákazníkům píše otevřený dopis. Viz A Message to Our Customers nebo Apple brání své šifrování v iOS. Proti němu stojí FBI a boj proti terorismu.

John McAfee tvrdí, že iPhone útočníka ze San Bernardina odemkne zadarmo s pomocí svého týmu superhackerů. Prostě John se stále umí dostat do médií. Viz John McAfee says he'll decrypt the San Bernardino iPhone for free with his team of super hackers.

Mezitím americké ministerstvo spravedlnosti (DOJ) v zásadě tvrdí, že Apple zneužívá případ pro vlastní marketing. Ale také, což je hodně zábavné, tvrdí, že přeci software, který chce FBI po Applu vytvořit, neznamená, že budou zadní vrátka fungovat v každém telefonu, ani že Apple hackuje vlastní zákazníky. A prý také nevznikne cesta pro hackery a kriminálníky, aby mohli hacknout iPhone. To vypadá na dost slušný marketing v podání DOJ. Viz DoJ Files Motion to Force Apple to Hack iPhone in San Bernardino Case.

Apple mezitím upozornilo FBI, že kdyby vyšetřovatelé v San Bernardinu sami nezkoušeli hacknout telefon, nebyl by problém FBI vyhovět. Někomu z tamních policistů se totiž podařilo hodinu po události provést reset Apple ID při snaze dostat se do telefonu. Čtyři týdny poté FBI kontaktovalo Apple, které nabídlo čtyři cesty, jak získat data, ale ani jedna už není použitelná. Viz Apple: San Bernardino County screwed up the iPhone the FBI wants us to fix.

Proti Apple vyrazil dokonce i Donald Trump, žádá bojkot firmy. Viz Trump Calls for Apple Boycott, Would ‚Come Down Hard‘ on Cook.

Andrej Babiš podporuje TTIP a Česko zjevně také. Bohužel, protože na tohle už toho moc říci nelze, snad jedině to, že ACTA jsme se zbavili a ještě horší věci se valí. A bohužel zdejší „establishment“ se ukazuje jako mimo realitu. Viz Ministr financí Andrej Babiš se setkal s hlavním vyjednavačem dohody o volném obchodu mezi EU a USA.

Soud nařídil FBI vydat kód využívající zranitelnost TORu. Tu, kterou zneužili v rámci operace Playpen (viz Jak se loví konzumenti dětského porna? Na zabaveném serveru). Jde i o součást obrany jednoho z obviněných. Viz Judge orders FBI to reveal complete code for TOR exploit used in Playpen sting.

U Marvelů resetli hesla, tipoval bych, že jim někdo hackl servery nebo aspoň existuje podezření na něco podobného (ale nikde se o tom zatím nepíše). A požadavek na nové heslo je klasické nesmyslné peklo: Passwords must be at least eight characters in length and contain one capital letter, one lower case letter, one number and one special character (such as !@#$%^&*()[]").

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Byl by svět lepší bez sociálních médií? Je digitál jen prodloužením agónie korporátního kapitalismu? Viz Douglas Rushkoff: ‚I’m thinking it may be good to be off social media altogether‘.

Aktuální změna algoritmů Facebooku zlepšila dosah a postihla zapojení. Říkají to Locowise podle dat za leden, takže to berte mírně s rezervou. Viz Facebook Reach Hits 9-Month High With The Latest Algorithm Tweak, byť lepší lednový reach mohu osobně potvrdit. Bohužel žádné zlepšení v přivádění návštěvníků či čemkoliv jiném se nekoná. Je dobré si uvědomit, že je to stejně jenom hra Facebooku, a to, co vykazuje, není nijak ověřitelné. A navíc ještě stále platí, že Facebook masivně tlačí nahoru videa a potlačuje všechno ostatní.

Hubená není, ale tlustá také ne, takže je vlastně otázka, jak to zařadit. Podle With 1.1 Million Followers, Iskra Lawrence Is One of Instagram’s Most Popular Curvy Models si o tom můžete udělat obrázek, každopádně je to dobrá inspirace, pokud řešíte Instagram vs. móda. A viz iamiskra přímo na Instagramu.

Japonský Twitter má více uživatelů než japonský Facebook. Zajímavost. Viz Twitter Has More Users Than Facebook — in Japan.

Viz Magazine na Facebooku už není, porušoval pravidla. Jaká? No, je to dost černý humor. A Facebook moc smysl pro humor neměl a nemá. Viz Viz Magazine is Banned on Facebook.

Iluze konzumování obsahu na sociálních médiích. Vlastně ano, ten titulek to říká dost jasně. The Illusion of Social Media Content Consumption ale říká i další zajímavé věci. Třeba jak těžké je odhadnout, jak budou lidé na sociálních sítích na něco reagovat. Ale také dost podstatná čísla, jako že máte 15 sekund na to, abyste někoho zaujali. A že 55 % návštěvníků vašeho webu na něm tráví právě jen těch 15 sekund.

MOBILNÍ APLIKACE

Everalbum už je i na Androidu poté, co aplikace sklidila úspěch na iOSu. Možná se na ni vyplatí podívat, byť si stále nejsem jist, jestli to prostě jenom není další nadbytečná aplikace pro správu a zálohování fotek. Ale ono je to těžké, protože ať se podíváte, kam chcete, tak s věcmi na fotky je to prostě bída. Viz Fast-Growing Photo App Everalbum, A Chart-Topper On iOS, Comes To Android.

Apple se omluvil za Error 53 a zablokované telefony vrátí zpět. Připomeňme, že „Error 53“ je chybová zpráva, která se má objevit poté, co si necháte „opravit“ iPhone „neautorizovaným“ způsobem a znamená, že jste přišli o telefon. Apple tvrdil, že je to bezpečnostní opatření a sváděl to na čidlo otisku prstů. A ejhle, ono je to nakonec dost jinak. Ale jeden poznatek z toho všeho je: čidlo pro čtení prstů není jen tak kus hloupého železa. Viz Apple Apologizes And Updates iOS To Restore iPhones Disabled By Error 53.

Aplikace Gmailu nově umožňuje přidat funkčnost Gmailu i účtům připojeným z jiných systémů. Viz Gmailify: The best of Gmail, without an @gmail address a nápověda v Get Gmail features for all your mail:

STARTUPY A EKONOMIKA

Yahoo je, mimochodem opět, na prodej. Viz One of the most powerful Internet companies is officially for sale, kde navíc zjistíte, že to myslí smrtelně vážně a najali si na to bankéře a právníky.

50 Cent musí k soudu, bude vysvětlovat fotky z Instagramu. Problém je, že 50 Cent je v bankrotu a na Instagramu se ukazoval zavalený hromadou peněz, a dokonce má kupy peněz v ledničce. Viz Judge Orders 50 Cent to Bankruptcy Court Over Instagram Photos:

Dřívější prezident BuzzFeedu spouští Cheddar a má na to tři miliony dolarů. Nová mediální společnost sází na obsah v podobě videa. Viz Former BuzzFeed president Jon Steinberg launches Cheddar, a CNBC for millennials, with $3 million in funding.

V After $66 Billion Goes Poof, Cloud Software Stock Outlook Turns Very Foggy sice označují LinkedIn za cloudovou společnost, ale jiné absurdní omyly tam nejsou. Správně ukazují na to, že před pár dny letěly akcie některých IT firem dolů tak, jako už dlouho ne.

BRAND24

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. 

Vzniká průběžně celý týden.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).