Data Journalism Handbook aneb „Proč by žurnalisté měli používat data“ by se mělo stát povinným čtením pro všechny žurnalisty. Zejména ty, kteří stále nepochopili měnící se svět okolo nich.
Apple bylo jedním z pionýrů velmi kreativních způsobů „optimalizace“ placení daní. Asi nepřekvapí, že Apple používá velmi sofistikovaný způsob, jak ušetřit miliardy dolarů. Podrobnosti viz Apple ‘Sidesteps’ Billions in Corporate Taxes, NY Times Reports
Ano, lhát se nevyplácí, zejména ne, pokud to uděláte v životopise. Lež přistihla nikoho menšího než CEO Yahoo. Scott Thompson nevystudoval to, co vystudoval. Viz Yahoo CEO accused of lying on SEC filings in proxy war
HARDWARE
LG nemá zájem o Windows Phone, tedy alespoň ne v „blízké“ budoucnosti. Jako hlavní důvod vidí nedostatečný tržní podíl. Což je tak trochu Hlava 22. Viz LG: no Windows Phone in near future; share ‚not meaningful‘
První kvartál tohoto roku přinesl na trhu mobilních telefonů řadu zajímavých věcí. Hlavně to, že RIM, HTC i Nokia jsou na tom, stručně řečeno, prostě špatně. A jak to tak vypadá, dobře se má pouze Apple a Samsung. Asymco k tomu má povídání i zajímavý graf, viz The phone market in 2012: a tale of two disruptions
WEBDESIGN, INTERNET
Google a Facebook mohou do osmi let být stejně bezvýznamné společnosti jako MySpace. Píše to Eric Jaskson v článku Here's Why Google and Facebook Might Completely Disappear in the Next 5 Years na Forbes.com. Zajímavé je i to, že podle Jacksona je Web mrtvý a Webu 3.0 se už nedočkáme. Nahradí ho mobily. Zajímavé čtení, kde budete mít problém některé myšlenky přijmout.
iTunes obsahuje přes 28 milionů skladeb a 45 tisíc filmů. Drowning? The iTunes Store Now Has 28 Million Songs… se tak trochu strefuje do skutečnosti, že v téhle záplavě se prosadit je prakticky nemožné. Což je samozřejmě otázka do diskuze. Tu najdete pod článkem, stojí za přečtení stejně jako článek.
Jedna z nejdražších domén na světě, www.sex.com, se změnil v „sexuální“ Pinterest. Takřka dokonalý klon Pinterest.com má ovšem obsah odpovídající názvu domény.
Okopírování Seznamu samotnou Českou pirátskou stranou se setkalo s úsměvnou reakcí Seznamu. Viz Seznam: Intergalaktická právní válka s piráty nebude, nakreslíme jim jejich logo naším fontem
iPad je zodpovědný za 94 % provozu na webu vyvolaného brouzdáním na tabletech. Uvádí to Chitika a čísla samozřejmě musíte brát s rezervou. Více viz iPad accounts to 94 percent of tablet web traffic [research]
SOFTWARE
Pokud jste snad z OpenOffice.org přešli na LibreOffice, možná vás bude zajímat, že je tu nová verze (3.5.3). Viz LibreOffice 3.5.3 update arrives with fixes
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Apple čelí patentové žalobě týkající se krytu na iPad. Prý porušuje patent z roku 2005, podrobnosti v Apple sued over iPad cover a patent samotný najdete v US patent 6,977,809
Dlouhé čtení o hackerovi s přezdívkou Geohot. Ano, George Hotz známý zveřejněním root klíče k PS3 a následné bitvě se Sony (kterou Sony nakonec vcelku jasně prohrálo, byť u soudu uspělo). Ale také odemčením iPhone. Čtěte v Machine Politics – The man who started the hacker wars.
Je čas přestat věřit Google? Ptá se článek Is It Time To Stop Trusting Google? na americkém Slate. Věnuje se zprávě FCC o výsledcích šetření v kauze šmírování WiFi sítí v rámci mapových aktivit Google. Za šmírování totiž může softwarový inženýr. A otázky stále zůstávají, hlavně ta, nakolik šlo o záměrnou strategii. Nebo zda opravdu šlo jenom o chybu.
Databázové software od Oracle má vážnou bezpečnostní chybu. Absurdní na tom navíc je, že chyba existuje už roky, Oracle o ní roky ví. A zlatý hřeb, odmítá ji opravit. Podrobnosti v Release of exploit code puts Oracle Database users at risk of attack
Hacknuté weby nabízejí nové formy malware pro Android. Trojan si ovšem do systému musíte nejprve sami nainstalovat. Což, na druhou stranu, je něco co řada lidí bez přemýšlení ráda udělá. Viz Security Alert: Hacked Websites Serve Suspicious Android Apps (NotCompatible)
Nikdy nekončící problémy s Flashem. Opět je tu bezpečnostní chyba, která umožňuje sestřelit Flash a spustit vlastní kód. Viz Adobe issues Flash plug-in, player ‚critical‘ updates
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Sociální média jsou bublina a firemní svět s nimi hlavně zápasí. Nechápe je, stejně jako nechápe uživatele. Vlastní zákazníky, kteří se tak nějak „náhle“ chovají jinak a chtějí něco jiného. Sedm velmi užitečných postřehů najdete v Social Media Is Key for Marketers (But Not How You Might Think)
„Hijack“ (únos) kliknutí na Like je jeden z oblíbených nástrojů podvodníků na Facebooku (včetně toho českého). Stejný problém se už objevil i u Pinterest.com. A je užitečné vědět, jak se to dělá, viz How To Hijack Facebook Likes, and Other Social Engineering
MARKETING
Vyprávět příběh, to je to, co se musí. Bez legrace, ono to opravdu funguje. Čím lepší je příběh, tím lépe se vám může podařit něco prosadit, někoho přesvědčit. Neplatí to jenom ve filmech, ale platí to i v marketingu. A ještě více než kdy jindy to platí v sociálních sítích. A zajímavé čtení na toto téma najdete ve WHY STORYTELLING IS THE ULTIMATE WEAPON
STARTUPY
Pinterest se nestal úspěšným zdaleka tak rychle, jak by se mohlo zdát. Zajímavé čtení o startupu, kterému ve skutečnosti trvalo čtyři roky, než se stal fenoménem. A neměl to zdaleka jednoduché. Více v INSIDE PINTEREST: An Overnight Success Four Years In The Making
INFOGRAFIKA
Slušivě žlutá infografika týkající se SEO obsahuje nezvyklé množství textu, takže je spíše skoro článkem, zajímavým článkem. Viz Finding a Great SEO Can Be Harder than Finding a Great Used Car
Marketérova příručka pro Pinterest je infografika v poněkud netradiční podobě. Video najdete na http://youtu.be/AfyByLwiIe8
Další kousek jménem Apple’s Explosion [Infographic] je, jak název napovídá, o Apple.
Sharing and Communication Infographic je malou nenápadnou exkurzí do historie komunikace. Od 30 000 přes Kristem až po rok 2006 kdy vznikl Twitter.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většina zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.