Hlavní navigace

Blekko, další pokus o vyhledávání lepší než v Googlu, končí

30. 3. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Blekko v roce 2008 slibovalo vytvoření vyhledávacího stroje, který bude nabízet lepší vyhledávání než Google. Slib nesplněn.

Když Blekko – www.blekko.com – v roce 2008 vystoupilo z typického startupového skrytého režimu, slibovalo lepší budoucnost vyhledávání. Algoritmus měl být jiný než ten od Googlu, hlavně doplněný o posuzování stránek něčím na způsob posuzování lidmi. O dva roky později, tedy v roce 2010, byl vyhledávač spuštěn v testovací verzi (viz Vyhledávač Blekko preferuje kvalitu před kvantitou).

O rok později se Blekko zviditelnilo opět vymezením proti Googlu – spuštěním „spamových hodin“ na adrese www.spamclock.com – tam mělo být vidět, kolik milionů spamových stránek už mělo být zveřejněno na webu. V pravý čas, protože právě v té době se velmi silně řešila kvalita indexu Googlu a otázka existence masivních obsahových forem. To vše nakonec vedlo k updatům Panda, ale Blekko nic víc než malou stopu nezanechalo.

BRAND24

Od roku 2011 jste toho o Blekko moc slyšet nemohli, ničím dalším se do médií výrazně nedostalo. Podivně nazvaná aplikace Izik (původně na www.izik.com) pro tablety z roku 2013 nijak nezaujala. Stejně jako zmínka o další investici (6 milionů dolarů) spojené s propouštěním ze stejného roku.

Aktuálně na www.blekko.com najdete už jenom informaci o tom, že se Blekko vydalo směrem do IBM, konkrétně do týmu Watsonu. A přesměrování na Data, Data, Everywhere – Now a Better Way to Understand It, kde je uvedeno, že IBM si koupilo „určitou technologii“ od Blekko, Inc. Plus pár odstavců vychvalujících kvality Blekko, včetně zmínky o klasifikaci obsahu. Zajímavé také může být, že akvizice technologie od Blekko, Inc. je zde dávána do souvislosti s akvizicí AlchemyAPI.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).