Hlavní navigace

Facebook má letos pustit reklamu do chatovací aplikace Messenger

19. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Osm stovek milionů uživatelů je pro inzerenty zajímavým lákadlem. A to bude znamenat další příjmy sociální sítě, která se poslední rok proměnila ve stroj na peníze.

Konec sladkého snu je na dohled. Facebook Messenger se může začít plnit reklamou. Podle dokumentů, které unikly z Facebooku, se tak má stát v druhém čtvrtletí letošního roku. Informuje o tom server Techcrunch

O tom, že Facebook chce Messenger proměnit na další kanál pro komerční komunikaci, se už vědělo. Firma chce službu poskytnout i jako linku pro zákaznickou podporu nebo samotný nákup. Nové komunikační služby pro firmy už začala provozovat i konkurence v podobě Twitteru.  

Sociální síť informace o reklamě v chatu popírá. Jako argument lze použít i předloňské uklidňování Marka Zuckerberga, který nepovažuje reklamu za ideální způsob, jak monetizovat chat. 

BRAND24

Něco se ale děje. V polovině ledna totiž už WhatsApp zrušil svůj symbolický poplatek za používání služby a zkouší se nové cesty. "Počínaje letošním rokem začneme testovat nástroje, které umožní uživatelům WhatsApp komunikovat s firmami a organizacemi – pokud ovšem budou mít o komunikaci zájem. Může to znamenat komunikaci s bankou o tom, zda nedávná transakce nebyla podvodná, nebo s leteckou společností o zpoždění letu. Dnes tyto zprávy dostáváme jinými kanály – přes textové zprávy nebo telefonáty. Chceme otestovat nové nástroje, které by usnadnily jejich předávání přes WhatsApp, aniž by uživatele otravovaly reklamy a spam,“ popsala své záměry služba pod vedením zakladatele Jana Kouma.

Facebook jede na ziskové vlně. V posledním loňském čtvrtletí zvýšil meziročně tržby o 52 procent na 5,84 miliardy dolarů. Čistý zisk také poprvé překonal miliardu, když se počítadlo dolarů zastavilo na hodnotě 1,56 miliardy dolarů. Na konci roku 2014 to přitom bylo 696 milionů. Za výsledky stojí především tržby z reklamy, které tvoří více než 95 procent příjmu. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).