Hlavní navigace

Facebook týden: záplava spamu nejen v podobě nahotinek

1. 9. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 21971
FB stránky v poslední době zaplavují fotografie spoře oděných dívek. Pro ty nejnavštěvovanější přestavují nevyžádané erotické fotky takový problém, že raději ukončily zveřejňování jakýchkoli obrázků. Neustává ani lavina podvodných nabídek bezplatných IQ testů či vyzváněcích tónů do mobilů a iPadů zdarma. Coca Cola během marketingové akce v Izraeli sledovala uživatele Facebooku prostřednictvím RFID.

Toto instruktážní video vás zasvětí do zásad bezpečnosti při používání aplikace Facebook Places, která byla spuštěna před dvěma týdny. Je v HD, a i když HD již není ten buzzword, co býval, má za cíl hlavně zapůsobit na nevinné laiky – tedy na nejčastější oběti krádeží a zneužívání informací. Facebook video zveřejnil pravděpodobně jako odpověď na kritiku ze strany ochránců soukromí, která se objevila záhy po spuštění služby. Video je sympatický příspěvek, ale problém sám o sobě samozřejmě neřeší.

Popularita porna roste

FB stránky v poslední době zaplavují fotografie spoře oděných dívek. Uživatelé jsou vybízeni, aby na tyto fotky klikli a sjednali si s danou dívkou schůzku. Ve skutečnosti ale odkazy vedou na online seznamovací stránky. Nahotinky jednoduše táhnou. Jsou také vděčným předmětem nevyžádaného obtěžování a dalších druhů digitálního parasitismu.

Facebook porn spam

Zdroj: All Facebook

Kdybychom řekli, že porno dobývá Facebook teprve nyní, byl by to omyl, protože ono je zde už delší dobu, nicméně jak se zdá jeho „popularita“ stoupá. Pro některé nejnavštěvovanější stránky na FB přestavují nevyžádané erotické fotky takový problém, že raději ukončily zveřejňování jakýchkoli fotografií od uživatelů.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

Zužování záložek realitou

Minulý týden byl oficiálně zahájen dlouho plánovaný proces zužování záložek na FB stránkách. První náznaky, že se tato změna připravuje, se přitom objevily už na podzim roku 2009, a tehdy se hovořilo o konci roku nebo začátku toho letošního.

Tato změna se zásadně dotkne řady stránek a proto FB k celé záležitosti přistupuje nebývale obezřetně a dává si pozor, aby ji zbytečně neuspěchal. Nejde ani tak o běžné uživatele, jako spíše o prezentující se organizace, které jsou potenciálně velice háklivé na nežádoucí změny v designu. Tudíž i drobné změny v platformě by se mohly velmi negativně projevit na příjmech.

Coca Cola sleduje své fanoušky pomocí RFID

Poprvé měli možnost vyzkoušet si technologii RFID, jako nástroj pro real-time zasílání informací na Facebook, účastníci dubnové konference f8. O čtyři měsíce později použila technologii RFID při marketingové akci v zábavním parku v Izraeli společnost Coca Cola. Příchozí dostali náramek s RFID čipem, jehož prostřednictvím mohli přímo na FB vyjadřovat svou náklonnost jednotlivým atrakcím.

Efektivní kombinace fanouškovství na Facebooku a RFID identifikace, byť jen v rámci omezeného prostoru nabízí bezesporu netušené možnosti. V tomto případě je ale potřeba položit si otázku, zda zůstat u experimentu, nebo zda jej rozšířit do většího prostoru a zkombinovat s dalšími technologiemi.

BRAND24

Facebook (prý) postihl masivní útok spamerů

Zpráva, která vyšla na serveru All Facebook, sice nevypadá tak důvěryhodně, jak se to její autor snaží podat, nicméně upozorňuje na mimořádně závažný problém. Například podvržené účty nebo odcizené skupiny jsou nepochybně potenciálním zdrojem bezpečnostního rizika.

Mnoho uživatelů na ně stále není připraveno a nedokážou odhalit spam, který není předtím dostatečně medializovaný. Jak si jinak vysvětlit, že se na FB stále najdou důvěřivci, kteří po zkušenostech se spamem slibujícím iPhone zdarma, naletí podobnému, v hlavní roli s iPadem.

Zdá se vám, že v poslední době množství spamu na Facebooku přibývá?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).