Hlavní navigace

GALERIE: Jak by mohl vypadat nový deník od Centrum Holdings?

20. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Příprava nového deníku ze stáje Centrum Holdings, který má v červnu představit veřejnou betaverzi, došla do stadia prvních grafických studií. Podívejte se na ně.

Centrum Holdings už má první grafické studie, které naznačují, jak by mohl vypadat jeho nový deník vznikající pod kódovým jménem StarDance. Na základě zadání firmy je vypracovalo několik grafických studií, jejichž jména Centrum nezveřejnilo. 

„Designéři dostali mřížku a seznam reklamních formátů, které mají na webu být,“ upřesňuje obsahový šéf CH Jakub Unger. Web by podle něj měl být modulární, aby editoři mohli jeho podobu měnit například v případě mimořádných událostí. 

Náhledy několika studií najdete v dolní části článku.

Z obchodního hlediska je cílem firmy o něco snížit plochu pro reklamu, ale zároveň docílit vyšší proklikovosti (CTR). Kromě klasických bannerů chce využívat také PPC systémy a prodeje reklamy na principu RTB (real time bidding). 

Crowdsourcingový obchodní model 

Grafické studie podle Ungera vznikly ve třech setech: první sada měla zadání „standardní český zpravodajský web“ a nejvíc se blíží podobě současného deníku Aktuálně.cz, který Centrum provozuje od roku 2005. 

Kromě reklamy Centrum zvažuje i další obchodní modely – například umístění části obsahu do placené sekce (tento princip se nejvíce blíží současnému deníku Insider). A novinkou má být pokus o využití crowdsourcingu – tedy nasazení služby, která provozovateli webu platí za využívání části výkonu počítačů jejich čtenářů (například v podobě služby CrowdProcess.com). 

V zadání druhého setu stála slova „moderní web“ a oproti klasickému rozložení pracuje s novými prvky – například s dynamickými reklamními formáty, které zobrazují bannery jen na základě určité akce uživatele a poté je zase skryjí. „Abychom tento model použili, bude pro nás klíčové v testech prokázat, že jsou tyto formáty účinnější než ty standardní,“ popisuje Unger. 

V třetí sadě grafických studií je design, který Centrum popisuje jako „zprávy úplně jinak“. Layout webu využívá principů feedů, které uživatelé znají ze sociálních sítí. Editor určuje obsah jen v části webu, zbytek má být generován na základě přihlášení čtenáře k sociálním sítím nebo má být určen jeho aktuální polohou (s využitím geolokačních služeb). 

Černá skříňka 

Která varianta se nakonec na webu objeví zatím podle Ungera není jasné. „Myslím, že do produkce půjdou nejméně tři varianty,“ říká. „Nebudou se lišit jen designem, ale také obsahem. Chceme například vyzkoušet, zda dosáhneme u čtenářů lepší odezvy, když třeba vynecháme část generického obsahu,“ doplňuje. 

Web bude fungovat na redakčním systému BlackBox, na kterém Centrum pracuje už déle než rok a v současné době na něm provozuje svůj sportovní web. Redakce Aktuálně.cz by se s ním měla začít učit pracovat už na konci března. 

BRAND24

Stále není jasné, jak se nový web vymezí ke stávajícím projektům Centra. Jednou z variant je i to, že se v jednu variantu nového deníku transformuje placený Insider a v druhou Aktuálně.cz.

Kliknutím na náhled zobrazíte větší verzi obrázku:

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).