Hlavní navigace

Google zkouší obrazovou reklamu ve výsledcích vyhledávání

24. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatím pouze v omezeném rozsahu na uživatelích ze Spojených států. A pozor — pro Google to nejsou „bannery“. Patrně proto, že kdysi slíbil, že ve výsledcích vyhledávání bannerová reklama nebude.

Jakási firma Synrgy, která prý vyvíjí stejnojmennou marketingovou aplikaci, zveřejnila na svém Twitteru obrázek výsledku vyhledání pojmu „Southwest Airlines“ na Googlu.


Autor: Synrgy

Podstatné je, že nemalou část obrazovky s výsledky pokrývá „sponzorovaný obrázek“.

Seth Berman posléze upozorňuje na podobnost s funkcí, kterou nabízí už od roku 2007 čínský vyhledávač Baidu. Obrázky ve výsledcích lze na Baidu spojit pouze s pojmy vyjadřujícími vlastní značku anebo marketingový slogan.

Další odkazy pod obrázkem, který je v tomto případě proklikem na Southwest.com, jsou již běžné, „přirozené“ výsledky vyhledávání.

Google na dotaz potvrdil zpravodajskému webu Mashable, že opravdu zkouší obrazové reklamy ve vyhledávání, a to na omezené skupině uživatelů ze Spojených států. „Search Engine Land“ uvádí, že podle zdroje zevnitř Googlu se tyto reklamy zkoušejí ve spolupráci s třicítkou zadavatelů, mezi nimi s Crate & Barrel nebo s Virgin America, a že se zobrazují pro méně než pět vyhledání ze sta.

BRAND24

Podle „obeznámených zdrojů“ se bude Google patrně vyhýbat a bránit tomu, nazývat tyto obrázky „bannerovou reklamou“. Spíše očekávejte něco jako „sponzorované obrazové výsledky vyhledávání“.

Kdysi totiž slíbil, že nikdy neumístí bannery na stránku s výsledky vyhledávání, připomíná SEL.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).