Hlavní navigace

Groupon má další potíže s účetnictvím, jeho akcie padají

3. 4. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Předobraz většiny slevových serverů, americký Groupon, pokračuje v divoké jízdě dolů po burzovní skluzavce. Od pátku, kdy musel přehodnotit své finanční výsledky za první čtvrtletí, spadla cena za akcii z 18 na 15 dolarů. V listopadu se přitom začínaly prodávat za dvojnásobek.

Groupon má za sebou krajně nepříjemný víkend. V pátek vydal opravu svých hospodářských výsledků za poslední čtvrtletí roku 2011 a jeho akcie se v pondělí na začátku obchodování propadly o více než 15 procent. Původně oznámené tržby 506 milionů dolarů za uvedené tři měsíce musel snížit o 14,3 milionů, protože oproti původním předpokladům více zákazníků vracelo nevyužité slevové kupóny s vyšší nominální hodnotou.

Vývoj hodnoty akcií Grouponu od 4. listopadu 2011 do 2. dubna 2012

Vývoj hodnoty akcií Grouponu od 4. listopadu 2011 do 2. dubna 2012

Ve svém pátečním hlášení pro americkou SEC (Securities & Exchange Commission, obdoba komise pro cenné papíry) připustil, že nemá dostatečně propracovanou metodiku pro kontrolu a reportování skutečných finančních výsledků.

BRAND24

Tržní hodnota slevového serveru se od jeho listopadového vstupu na veřejný akciový trh snížila o polovinu na necelých deset miliard dolarů. Už před vstupem Grouponu na burzu upozorňovali skeptici na to, že zázračný obchodní model slevových serverů ztrácí své kouzlo, když se na něj investoři podívají prizmatem běžných účetních standardů. Ty však Groupon klidně ignoroval, hospodářské výsledky uváděl bez započítání astronomických výdajů na marketing.

S rostoucími problémy, jimž zakladatel odvětví slevových serverů čelí na domácí půdě, utichly spekulace o jeho možném vstupu na český trh.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).