Groupon má za sebou krajně nepříjemný víkend. V pátek vydal opravu svých hospodářských výsledků za poslední čtvrtletí roku 2011 a jeho akcie se v pondělí na začátku obchodování propadly o více než 15 procent. Původně oznámené tržby 506 milionů dolarů za uvedené tři měsíce musel snížit o 14,3 milionů, protože oproti původním předpokladům více zákazníků vracelo nevyužité slevové kupóny s vyšší nominální hodnotou.
Ve svém pátečním hlášení pro americkou SEC (Securities & Exchange Commission, obdoba komise pro cenné papíry) připustil, že nemá dostatečně propracovanou metodiku pro kontrolu a reportování skutečných finančních výsledků.
Sledovali jsme
Tržní hodnota slevového serveru se od jeho listopadového vstupu na veřejný akciový trh snížila o polovinu na necelých deset miliard dolarů. Už před vstupem Grouponu na burzu upozorňovali skeptici na to, že zázračný obchodní model slevových serverů ztrácí své kouzlo, když se na něj investoři podívají prizmatem běžných účetních standardů. Ty však Groupon klidně ignoroval, hospodářské výsledky uváděl bez započítání astronomických výdajů na marketing.
S rostoucími problémy, jimž zakladatel odvětví slevových serverů čelí na domácí půdě, utichly spekulace o jeho možném vstupu na český trh.