Jak to na začátku ledna 2015 vypadá s aktivitou uživatelů Google+? Blogger Edward Morbius si dal práci a na základě vzorku přes 21 tisíc profilů odhaduje, že jen asi 9 % uživatelů v síti někdy veřejně publikovalo nějaký obsah. Na jeho analýzu upozornil Business Insider.
Morbius svůj odhad postavil na vzorku vyextrahovaném ze seznamu adres všech profilů, který Google uchovává v tzv. sitemap souboru. Podle počtu položek v jednotlivých souborech odhadl souhrnný počet účtů na asi 2,2 miliardy (použitou metodu podrobněji popisuje zde).
Pak nad svým náhodně vybraným vzorkem spustil script, pomocí kterého zjistil, že u 37 % z profilů, které byly jakýmkoli způsobem veřejně aktivní, bylo jejich posledně zaznamenanou aktivitou přidání komentáře na YouTube, a u dalších 8 % šlo o změnu profilového obrázku.
„To nám říká, proč Google na YouTube tak horlivě nasadil komentáře z Google+ – zdánlivá aktivita na Google+ se tím totiž skoro zdvojnásobila,“ podotýká Morbius.
V prvních týdnech roku 2015 (do 18. ledna) podle něj vykázalo nějakou aktivitu jen 6 % z profilů, které vůbec někdy něco veřejně sdílely. A u jen asi poloviny z nich (asi 3 %) se aktivita netýkala komentování na Youtube.
Celkově vzato v prvních 18 dnech roku 2015 publikovalo na Google+ veřejný příspěvek jen asi 0,3 % z celkového počtu profilů, tedy asi 6,6 milionů účtů, odhaduje Morbius.
Jeho analýza samozřejmě dává jen hrubý pohled na čísla – nepočítá například s pasivními uživateli, kteří sice nic nesdílejí, ale konzumují sdílený obsah. Nepočítá ani s tím, kolik obsahu lidé nasdíleli „neveřejně“, tedy do vytvořených kruhů. A nezohledňuje ani to, že Google ještě nedávno vytvářel profil na Google+ automaticky každému, kdo používal jeho služby – počet neaktivních účtů tak může být obrovský.
I tak je ale zajímavým pohledem na podobu sítě, kterou mnozí v loňském roce po odchodu duchovního otce Google+ Vica Gundotry už úplně pohřbili.