Hlavní navigace

Nielsen: Jaké jsou trendy Internetu?

5. 5. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 29
Dokument The Global Online Media Landscape od výzkumné společnosti Nielsen shrnuje zajímavé celosvětové trendy v užívání Internetu. Prostor věnuje i mobilnímu Internetu, sociálním sítím a videoobsahu.

Výzkumná společnost Nielsen zveřejnila zajímavé shrutí stavu Internetu a nových médií (kompletní dokument si můžete prohlédnout zde.

V první části je věnován prostor návštěvníkům Internetu, jejich věkové struktuře a jejich chování, respektive době, kterou uživatelé ve světě na Internetu tráví. Je potřeba upozornit hlavně na růst počtu uživatelů nad 50 let, který je nejzřetelnější v USA, další země budou pochopitelně s nástupem starší generace následovat. Už nyní je generace 50+ silně zastoupena ve Velké Británii, Švýcarsku a Austrálii. Nejvíce času na Internetu tráví opět Američané (více než 2 hodiny denně), v těsném závěsu jsou Francouzi, Japonci a Britové.

Nielsen1 Nielsen2

Na vlně velkého zájmu se samozřejmě vezou video a sociální média. V listopadu roku 2007 došlo k velmi zajímavému milníku – návštěvnost videa poprvé překonala návštěvnost e-mailových služeb. Zdá se tedy, že zájem o video a sociální média je vážným trendem a ne módní záležitostí. Kdo by si přes pár lety dokázal představit, že zájem o e-mail překoná video? A aby toho nebylo málo, tak v únoru letošního roku se před e-mail dostaly i komunitní služby, a to v celkovém času využívání. Není to tím, že by zájem o využívání e-mailu upadal, spíše dramaticky roste využívání “nových” služeb.

Nielsen3

V online videu je zájem demonstrován desetiprocentním nárůstem uživatelů v období únor 2008 – únor 2009. Počet streamů vzrostl o 41 procent, čas o neuvěřitelných 71 procent. Mezi videoservery dominuje stále YouTube, nyní začínají útočit služby, které nabízejí dlouhá videa, například Hulu, ABC.com, NBC Universal, Turner Sports a CBS Entertainment.

Nielsen4

Sociální média jsou vůbec nejrychleji rostoucím segmentem. Největšími příznivci sociálních médií jsou Brazilci s neuvěřitelným reachem 80%. Největší růst zaznamenaly sociální média v Německu (reach z 39 procent na 51 procent během jednoho roku. Ne všude ovšem dominuje Facebook. Například v Brazílii vede Orkut, Mixi je první v Japonsku. Zajímavostí je, že v Německu není Facebook ani v první trojce, Němci dávají přednost domácím projektům, například Wer-kent-wen. Absolutní jedničkou, co se růstu týče, je mikroblogovací systém Twitter. Celosvětově se na vlně popularity vedou hlavně Facebook, Twitter a MySpace.

Nejrychleji rostoucí komunitou jsou maminky, a to hlavně ty mladé s jedním dítětem. Ty využívají sociální sítě nejvíce, stejně tak hodně blogují. Mladé maminky dokonce Facebook využívají o 85 procent více než průměrný uživatel. To matky v letech 40 – 50 zase masivně nakupují na Internetu, a na Facebooku představují nejrychleji rostoucí demografickou skupinu.

Společnost Nielsen také zmiňuje význam sociálních médií jako zdroje pro nejrůznější výzkumy. Nové metodologie se skládá z dotazování (“Asking”) a sledování (“Listening”). Výzkumníci prý začali brát sociální sítě vážně, jelikož jsou pro ně nevyčerpatelným zdrojem informací, které je možné velmi levně získat.

A co mobilní telefony, respektive mobilní Internet? V USA v mobilním telefonu používá Internet asi 50 milionů lidí měsíčně. Během dvou let byl zaznamenán nárůst 74 procent (nyní penetrace 18 procent mezi uživateli mobilních telefonů, ve Velké Británii to je 17 procent).

Nielsen5

Jaké aplikace a služby v mobilních telefonech Američané využívají? Hlavně se dívají na portály, vyřizují e-maily a sledují předpovědi počasí. Na samotném konci žebříčku oblíbenosti je obsah pro dospělé, což jenom potvrzuje teorii, že ten se na displeje mobilních telefonů nemá šanci prosadit.

Nielsen6

Používání sociálních médií v mobilních telefonech je také na vzestupu, 12 milionů uživatelů mobilního Internetu v USA přistupuje do sociálních sítí ze svého mobilního přístroje. Vede Facebook, těsně následován MySpace. Mobilní reklamě se příliš nedaří, nějakou mobilní reklamu vidělo ve svém telefonu asi 30 procent Američanů.

BRAND24

Jak se daří internetové reklamě? Pokud se podíváme na rozdělení podle segmentů, tak na prvních místech jsou finanční služby, telekomunikace, zboží a služby (retail).

Nielsen7

Online reklama roste celosvětově, nejvíce se jí daří růst ve Švédsku, v USA se masivně projevila finanční krize.

Nielsen8

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).