Hlavní navigace

Reakce Damejidlo.cz na konkurenci: máme 500 restaurací a jdeme na Slovensko

19. 8. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Na českém a slovenském Internetu bude v následujících měsících probíhat zajímavý souboj služeb na objednávání a rozvoz jídla. Vsadili byste si spíš na Damejidlo nebo na Foodpanda?

Službu na objednávání a rozvoz jídla Damejidlo.cz, která na českém Internetu funguje necelých devět měsíců, získala dnešním příchodem startupu Foodpanda na český trh zajímavého konkurenta. Bude zajímavé sledovat, jak se spolu s dalšími obdobnými službami (jako je třeba Jidloted.cz) poperou o slibně se rozvíjející segment trhu.

Damejidlo.cz má každopádně slušný náskok. „V České republice se nám podařilo vytvořit síť 500 restaurací v 70 českých městech,“ reagoval na vstup konkurence zakladatel služby Tomáš Čupr

Foodpanda začíná podle svých údajů s třicítkou pražských podniků (ve vyhledávání na webu jsme jich ale v době vzniku této zprávy našli zatím jen dvanáct). Je otázkou, jak rychle budou nové podniky přibývat a zda Foodpanda start trochu nepodcenila. Pro srovnání: Damejidlo.cz loni v listopadu startovalo s více než 200 podniky v databázi.

Směr Slovensko

Obě služby zároveň plánují brzkou expanzi na slovenský trh. Damejidlo tam startuje v září: „Na Slovensku DameJidlo.cz již od počátku spustí vlastní kurýrní službu v Bratislavě, cílem je do konce roku realizovat 10 000 objednávek měsíčně,“ oznámila firma v tiskové zprávě. Foodpanda zatím zveřejnila inzerát, ve kterém hledá slovenského country managera, termín spuštění svých služeb na Slovensku ale zatím neoznámila.

BRAND24

Pokud budeme vycházet z čísel, která Damejidlo.cz o sobě publikuje, je segment rozvozu jídla pro podnikatele rozhodnězajímavý. V únoru – ještě před příchodem Foodpandy – Čupr zveřejnil informaci, že má v nabídce 270 restaurací a odhadl, že se letošní obrat jeho služby bude pohybovat kolem 120 až 150 milionů. O půl roku později už mluví o více než 500 podnicích a 60 tisících objednávkách měsíčně. 

Vstup nové konkurence by mohl být dobrou zprávou pro majitele restaurací. Rozvážkové firmy by totiž mezi sebou mohly začít soutěžit v cenách, které si za své služby účtují. Podle únorových informací Damejidlo.cz se zatím marže u objednávek, které rozvážejí samy restaurace, pohybují mezi 10 až 15 procenty. Pokud si restaurace nechají u Damejidlo.cz zajistit i rozvoz, stoupne marže na 20 až 35 procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).