Podle mne existuje personální propojení ČTÚ a jednotlivých operátorů, většina pracovníků dříve pracovala u operátorů. Podobné propojení existuje i mezi operátory, kde cirkulují stejní lidé. Ale to je jen obraz celkové situace ve společnosti, všude jinde v ČR to funguje podobně. Benzínky, EU fondy apod. No a pokud není žalobce, není ani soudce. Občas někdo dostane málo nebo je blázen (Michálek), pak něco občas praskne. A to je tak vše.
Dobrý den,
je tristní, když na jedné straně ČTÚ nutí všechny poskytovatele e-komunikací neustále podávat rozsáhlé statistické výkazy a na druhé straně nedokáže správně vyhodnotit postavení českého trhu. Kdo jiný než ČTÚ by měl mít naprosto jasno o úrovni ceníků hovorného českých i zahraničních operátorů, a to i bez potřeby dělat jakékoli speciální studie či porovnání ?
Ivo Fišer
www.xphonet.cz
Nejde jen o licence, problém je i s pokrytím, práce na zkvalitnění pokrytí prakticky ustaly. Rozumím tomu, že pro obyvatele měst to není podstatné ale pro konfort lidí na venkově je to otázka velmi podstatná. Proč operátoři nemají povinnost postupně rozšiřovat a zkvalitňovat pokrytí? Nemělo by se co se tohoto týká na věc hledět jen z tržního pohledu, stát prostřednictvím ČTÚ by měl tlačit na operátory pro zajištěního určitého standardu v telefonování. To že u nás "nedokáže" správně pracovat s daty myslím nikoho nepřekvapuje.
Kecy, kecy, kecičky! To jako když bude X tarifů s Y podtarify a se Z dalších podmínek, tak se přemrštěné ceny sníží? Tomu může věřit jen idiot! Správně by to mělo být tak, že všichni operátoři budou povinně účtovat hovorné pouze v sekundách a jediná cena, která bude uváděna, bude cena za minutu vč. DPH u beztarifních služeb, t. j. předplacený kredit. U paušálů by se zveřejňovala koncová cena za měsíc a počet volných minut, ovšem ty volné minuty by byly také tarifikovány v sekundách! A každý operátor, tedy i Telekomika u pevných linek by měl povinně nabízet bezpaušálový tarif.
VoiP naprosto rutinně používám pro firemní účely už několik let. Ale je potřeba mít kvalitního (hlasového) operátora a kvalitní Internetovou přípojku. A to tak, že současně :-). Což zatím více méně znamená, že VoIP je technologie vhodná jako alternativa ke klasické pevné telefonní lince, respektive jako jakýsi mezistupeň pro "omezenou mobilitu" v dosahu WiFi sítě. Pokud se týká 3G, CDMA atd., je situace zatím taková, že u žádného tuzemského mobilního operátora není kvalita (zejména latence a jitter) dostatečná tak, aby VoIP telefonie přes tato datová připojení odpovídala parametrům, požadovaným pro veřejnou telefonní službu. Nicméně, pro mnoho lidí a podniků (dokonce většinu) i současný stav může znamenat výrazné úspory nákladů na telefonování, neboť kolem 2/3 až 3/4 hovorů je vedeno buď z pracoviště, nebo z bydliště. Takže mnohdy stačí jen změnit chování, a místo po mobilu, tam kde to je možné, sáhnout po pevné (VoIP) lince....
jak se to říká? Já o voze a ty o koze? :)
v naší firmě používáme VoIP u pevných linek, ovšem já tu hovořil především o mobilních službách, kde bych zdůraznil tu položku "mobilní".
Mobilní VoIP díky nutnosti "nahánět" signál wifi nepovažuju zrovna jako dobrou alternativu mobilního telefonu. btw pan krakonoš hovořil o VoIP právě na mobilních telefonech (soudím dle toho, že má předplacenku).
debata o tom, zda je VoIP výhodnější než třeba kabel od bublin nemá ani moc smysl. Jak jsem řekl, tak VoIP na pevných sám využívám, ale že by to bylo zas tak výhodné? Jak jste nato přišel?
Při volání na mobilní telefon bude VoIP těžko někdy výhodnější, než když volám z mobilu. To především, že VoIP operator platí unás tak zatraceně vysoký propojovací poplatek a nikdy se nedostane na cenu mobilního operátora třeba na 0,80-1,50/min. Respektive dost pochybuji, že nějaký VoIP bude dotovat ze svého vaše volání pevná-mobil (snad pouze za předpokladu, že si je dle historie volání jistý, že se mu to na pevná-pevná a jiných službách mnohonásobně vrátí).
Takže ve VoIP bych nehledal "úsporu" v samotné ceně volání, ale spíš dejme tomu ušetření za HW atp. (btw nepočítám tady skype a podobny hity, co tu zmiňoval krakonoš....to prostě není věc na každodenní firemní využití)
Zajímavé názory a doporučení. Dozvěděl jsem se, co všechno by se dalo dělat lépe a jak toho dosáhnout, ale závěrečný tah na branku jsem nenašel.
Což se odpoutat od akademické diskuze a zkusit něco udělat. Existují stránky s peticí:
http://www.stopdrahemuvolani.cz
a je to jeden z kroků jak dát najevo svou nespokojenost a může to mít větší účinek, než když vystupujeme každý sám se svým soukromým názorem.
Zkusme to a pokud nás bude dost, třeba se to podaří.
Zkuste, místo zdůvodňování, proč to, či ono nejde, dělat něco pro to, aby to šlo! Je fakt že přes humusoidní AžDSL od kohokoli není jakýkoli VoIP nic moc, ale jsou ISP, u kterých tyto služby fungují velice dobře, takže změnou ISP bych začal. Pro každodenní firemní využití, pokud máte intranet a ten snad máte, existuje SW pobočková ústředna a nikdo Vám nemůže zakázat, připojit na ni část VoIP telefonů i mimo firmu. U klasických linek to nejde (neseženete dráty), ale u VoIP no problem. Takže intranet s VoIP pobočkovou ústřednou, několik GSM bran pro volání z venku a internet a pobočkový VoIP v mobilu pro mimo firmu působící zaměstnance. A pak si zkuste spočítat náklady na telefonování.
ja osobne neresim, zda volam tam nebo tam a kdy, ale verim, ze spousta lidi si to pocita a tohle by jim to pouze komplikovalo.
treba ja osobne mam zrusenou otravnou hlasku, ze to a to cislo jiz je i jineho operatora a blabla. Predevsim proto, ze mam stejnou cenu do vsech siti. Resit, zda je ta cena vyssi nez kdyby to bylo rozdelene je irelevantni....to uz je u kazdeho individualni, za jakou cenu "nakoupi".
to same je spicka/mimo spicku. Uzadna vec pak ve fakturaci, kdy srovnani s pripadnou jinou nabidkou pouze komplikuje.
pro me osobne je proste jasne transparentni nabika, kterou dnes vyuzivam. Respektive ve firme platime za SIM 1,-Kc. Mame jasne danou cenu za minutu a nic vic nas netrapi. Zadne optimalizace nejakych tarifu a nebo volani tam nebo tam a tenhle čas atp. Zadne nadstavbove balicky a podobne hity, ktere jsou vetsinou vyhodne pouze pro operatora....
Jaký kecy, vždyť takhle to kdysi bylo. Dokud bylo X tarifů s Y podtarify, tak bylo možné za splnění Z podmínek volat levněji bez placení přemrštěného paušálu s minutami "zdarma" nebo "výhodného balíčku" jako dnes. Do vlastní sítě bylo tušim třeba za 3,5Kč/min, do cizí 6,5Kč/min. A "v zájmu zákazníků", protože měli chaos v tom, kdy lze volat levněji to sjednotili na 6,5Kč/min. Tedy dřív to zvýhodnění bylo automatické při dodržení určitých podmínek, dnes si ho musíte zaplatit. Když si někdo rád připlatí za to, že se nemusí ohlížet na to, kdy volá levněji a chce za každou cenu volat jen za draho a navíc odmítá možnost nižších cen za splnění určitých podmínek, tak je to jen důkaz dobré práce oddělení marketingu jednotlivých operátorů. Jakékoliv zjednodušení znamenalo vždy začít platit tu nejdražší možnou variantu. Před cca 9 lety ještě za Paegasu byl na předplacence možný krátký hovor do 30s (často stačilo) tušim za něco kolem 2Kč v základní ceně bez nutnosti jakýchkoliv "výhodných balíčků" jen díky různým podtarifům - vlastní síť mimo špičku účtování 30+něco. A dnes po všech těch zjednodušeních?
Zbytečný úřad, páchající za peníze daňových poplatníků zbytečné věci! Jenže vtip je v tom, že u nás státní úřady nehájí zájmy občanů, ale zájmy státu, tedy co nejvyšší výběr DPH a tudíž co nejvyšší ceny a ,,výhodné" paušály (pro koho asi), které opům zaručí spolehlivý příjem i tehdy, když zákazník poskytnutou službu nevyužije na 100%. O zlodějské tarifikaci, kdy za pětisekundový hovor zaplatíte minutovou sazbu ani nemluvě.
Předplacená SIM mne stojí 200 Kč ročně a těch 200 Kč ani neprovolám. 99% aktivních volání vedu z notebooku přes VoIP s utajeným číslem, čili nedostupným pro telemarketing. Takže za ostatní aktivní volání další 300 - 400 ročně, (většina hovorů ve vlastní síti, t. j. zdarma) a na mezistátní volání do Austrálie a p. Skype, čili rovněž zdarma. A ,,výhodné" tarify mobilních operátorů mi jsou u zadku, protože internet mám zdarma rovněž!
Jediné, čemu nerozumím, jsou nářky majitelů firem, jak je telefonování drahé, když existují mnohem levnější alternativy, jen se jich nebát.
Nejde o vytahování, ale používání ,,selské logiky". Každý z nás má volání rozdělitelné do dvou kategorií a sice na hovory ,,paravidelné", t. j. sada čísel na které se volá opakovaně a více či méně často a hovory ,,náhodné" tedy takové, kterých je jen několik do roka. Pak už jen stačí se s pravidelně volanými účastníky domluvit a zřídit si VoIP účet u stejného operátora; při použití Skype není problém takto komunikovat i se zahraničními obchodními partnery! Úspory si snad už dokážete spočítat sám. S internetem je to tak, že mám v bytě AP a tidíž mi ISP dává internet zdarma, jako protislužbu za to, že mu AP napájím a hlídám. Žádného IP nedělám, jsem důchodce se ZTP ven chodím max. do samoobsluhy na nákup. Na mobil nevolám, protože to nemám zapotřebí a mobilní číslo na mne znají jen lidé, se kterými komunikuji. Být stále na příjmu... Není to tak dlouho, kdy mobily byly naprosto neznámé a svět přesto fungoval, navíc používání mobilů za jízdy je řidičům zakázáno, HAHA, ale to si uvědomíte teprve tehdy, až někoho naboříte, nebo až nějaký telefonující pitomec naboří vás. Navíc je možno provozovat VoIP i v mobilu a opět je to mnohem levnější, než přímé volání. To, že neznáte možnosti současné techniky vás rozhodně neopravňuje k šíření podobných blábolů. Jenže ono je mnohem jednodušší blbě kecat (a ještě za to být opem placen), než se snžit hledat alternativní řešení. A to si představte, že pokud máte ve firmě slušný internet, není problém si zřídit vlastní VoIP pobočkovou ústřednu a brány k ní nasadit ke všem obchodním partnerům, jediné, co potom všichni platíte, jsou poplatky za konektivitu. Příchozí volání z ,,venku" lze řešit několika GSM bránami s předplacenými kartami (po 200 Kč/rok) a mobilní zaměstnance řešit VoIP mobily. A dalších možností je dost a dost, chce to přestat psát nesmysly a začít přemýšlet, jestli ovšem víte, jak se to dělá.
Jak může ČTÚ efektivně regulovat, když v samotné Radě tohoto úřadu sedí člověk, o němž je známo, že jako lobbista "přiohýbal" současně platný Zákon o elektronických komunikacích ve prospěch bývalého monopolu, stejně jako to, že pan předseda se na veřejnosti a v přítomnosti zástupců (velkých) alternativních operátorů údajně celkem bez skrupulí vyjádřil v tom smyslu, že podle jeho názoru by v ČR plně postačovali na celý telekomunikační trh (tedy mobilní i pevné služby včetně dat) maximálně tři operátoři ..... (Slyšeno z úst jednoho ze zástupců mobilní "velké trojky" a dalšími výroku přítomnými odkýváno...) Pak je sice možná oficiální linie úřadu "nějaká", ale pokud se liší od názorů vedení, tak mám celkem důvodné pochyby o jeho snaze skutečně podporovat konkurenci.
Aha. Takže varianta, že s něčím takovým prostě nechtěl mít nic společného (ať už proto, že by si pak nemohl sám sebe vážit, nebo proto, že si umí spočítat, že by si za to mohl v horizontu 10 let jít sednout), nepřipadá v úvahu?
Smutné :(
Já spíš považuju za blázny lidi, co si myslí, že jim to projde a nikdy se na to nepřijde, na věky věků amen... na to totiž žijeme trochu moc dlouho.
Je evidentní,že ČTÚ je s mobilními operátory úzce spjat a jde jim velmi na ruku.Nehájí vůbec zájmy zákazníků ale pouze zájmy operátorů.Zveřejněné výsledky neodrážejí skutečný stav ,protože přemrštěné ceny o kterých každý ví,každý na ně poukazuje a které vyplývají ze všech možných srovnání v EU,jsou zde prezentovány jako ceny průměrné až podprůměrné.Metodika byla záměrně upravena tak,aby výsledky vyzněly příznivě pro operátory.Stačí si však porovnat naše tarify se zahraničím(i v rámci jednoho operátora) a rozdíly jsou zcela markantní na první pohled.Za srovnatelný tarif dostanete v zahraničí mnohem více volných minut,sms,a levnější volání.O mobilním internetu darmo mluvit-předražené paušály a u těch levnějších směšně nízký FUP z něj činí věc u nás téměř nepoužitelnou...ČTÚ je zde úplně na nic,neplní svou funkci a nečinně přihlíží tomu jak si zde tři největší operátoři vytvořili kartel.Téměř na vlas stejné ceny předplacenek,nerozlišování hovorů do vlastní sítě a mimo ni,nerozlišování hovorů ve špičce a mimo špičku,zlodějské účtování hovorů po 30 sec(někde i po 1 min.)atd...
Vyborny clanek, jako obykle.
"Samotné operátory ale nemůžeme vinit z toho, že se snaží vydělat co nejvíce."
Muzeme. Je jedna vec vydelavat, nikdo neceka od operatoru ze by delali charitu. Na druhe strane nicim nerizena honba za ziskem vypada presne takhle. Oligopol, ovplyvnovani CTU, soudni masinerie, kdy T-Mobile na Andelu nahani nove ovecky rovnou na nejdrazsi tarif, ktery sice lze zrusit, ale pocitaji s tim, ze vetsina lidi na to zapomene alespon do prvni faktury. Pak prijde druha faktura nez to clovek vypovi, nakopnou se smluvni penale a hele...uz je to nad 5kKc, jdeme se soudit.
O2 nema ani smysl komentovat. Oskar byla celkem decentni firma nez ji koupil Vodafone (ted se to tam taky vic a vic zmrdovati).
Vse kvuli "mantre", ze zisky museji rust.
Především ČTÚ se v roce 2006 zbavil nástroje na regulaci tím, že prohlásil trh č. 15 (mobilní volání) "efektivně konkurenčním trhem, neboť na něm nepůsobí žádný podnik s významnou tržní silou".
ČTÚ v roce 2009 "rozdal" stávajícím oligopolním operátorům GSM frekvence bez dalších podmínek. Přitom jednoduchou podmínkou pro získání dalších frekvencí mohlo být vytvoření podmínek pro vznik alespoň 1 virtuálního operátora v každé síti. Nemluvě o tom, že takto rozdané frekvence teď chybí v uvažovaném tendru na 4. operátora.
Manipulace ČTÚ s měsíční monitorovací zprávou není záležitostí jen roku 2010. Manipulovalo se už se zprávou za rok 2009 a manipulována byla i data, která ČTÚ předalo jako podklady pro zprávu EK.
Všechny tyto manipulace jsou prováděny pod vedením Pavla Dvořáka, který byl na návrh tehdejšího ministra průmyslu a obchodu Vladímíra Tošovského 27. dubna 2010 vládou Jana Fišera opětovně jmenován do funkce předsedy rady ČTÚ na další 3 roky.
Můžete mluvit více konkrétně než se jenom takle "vytahovat"? ;))
Co je internet zdarma? Mluvíte tedy o free wifi? Je nekde nejaká mapa o free wifi, abych vedel, kde se případně mohu pohybovat? Na venkove si asi nezavolam ze?
Abych mohl telefonovat tak exkluzivne jako vy, tak tedy s sebou musim nosit notas? To zní "lákavě".
Utajene cislo? Jak uzasne! Jsem ovsem laik, takze co si podtim mam predstavit? Jake tedy mam cislo...dovolaji se mi pratele a nebo DOKONCE klienti? Co si mam dat na vizitku? Pouze email? Nebo ten mate taky specialne "utajeny"?
"Takže za ostatní aktivní volání další 300 - 400 ročně, (většina hovorů ve vlastní síti, t. j. zdarma) "
Co si podtim mam zas představit? Jako, ze vase celorocni volani zahrnuje vetsinou volani pouze ve vase VOIP siti? Mohu se optat co to je konkretne za sit? Na mobil tedy predpokladam vubec nevolate.....
Nechte me hadat, vy delate nejakejho IT v nejake díře, kterému se nikdo nikdy nemůže dovolat a on totálně odsuzuje jakýkoli kontakt s civilizací :)) nebo neco podobneho, protože mám pocit, že totálně netušíte jak také mohou mít potřebu na volání jiní uživatelé, než jste vy :)
Ještě reakce na poslední větu. Jaké SUPER a VYHODNE alternativy doporučíte? Dnes má obrovská většina firem třeba obchodníky (volat přes VOIP?haha..) nebo řidiče v logistických firmách (opět haha) respektive "mobilní" zaměstnance, kteří potřebují být stále na přijmu.
Berte něco s nadsázkou. Já vůbec nehaním VoIP. Mě prostě přijde úsměvné, jak to tu vychvalujete jako věc, přes kterou je dnes možné volat pomalu v každém případě....imo ano, ale tak za 5-10 let.
moc dekuji za reakci a za vysvetleni, proc jste uplne mimo realitu :)
v podstate jste si odpovedel sam, akorat vubec netusite, ze melete jeden nesmysl za druhym....místo konkrétních reakcí odpovíte úplně zcestně a nebo totální nesmysl.
Jak píšete, tak jste důchodce a žijete někde v noře (a vycházky do sámošky). Dle mého už to bude asi hodně dlouho že? Protože venku to chodí trošku jinak, než za doby, kdy to "šlo" všechno bez mobilů :)
Reagovat na to, abych všem našim partnerům zřídil stejného VoIP je aprílovej žert a veřím, že jste ho řekl jenom v nějakém záchvatu :)) netuším, jaký je váš "vysněný" business, kde tohle lze zrealizovat, ale vážně mě to dost pobavilo. Ono když už bych měl třeba těch vašich "pár čísel" kam volám stále, tak bych snimi třeba komunikovat přes skype a tomu podobné, ale co čert nechtěl, tak tito obchodní partněři nesedí pouze za PC v kanclu jako vy, ale cestují i více než jenom do samoobsluhy. Dokonce si představte pane krakonoš, že ve velké většině mají tzv. handsfree a to "zakázané není" ;))
Vlastně na konci postup píšete, že bychom si ke každému partnerovi dali svůj VoIP telefon (dáme mu třeba červenou barvu!!) a všude mu ve firmách vyhradí unikátní prostor a pokaždé kněmu bude běhat ten, s kým budem chtít hovořit (asistenktka nebo ředitel, to je fuk, že :))
Jediná špetka možné pravdy je, že třeba Skype velmi dobře poslouží při komunikaci se zahraničními partnery. Problém je v tom, že například německého partnera nebudu nutit používat skype, který oni nepoužívají a nebudu si dělat ostudu...tak často snimi slovně nemluvíme.
"Na mobil nevolám, protože to nemám zapotřebí a mobilní číslo na mne znají jen lidé, se kterými komunikuji."
Po tehle vetě nechápu, že sem ještě píšete. Dáváte tu své volání za vzor, jak by to mohlo vypadat a přitom si neuvědomujete, že takto volají pouze vaši přátelé, které potkáváte ráno v supermarketu při hledání slev. V podstatě jsem s tím IT zakopaným někde v díře nebyl až tak daleko od pravdy :)
"Není to tak dlouho, kdy mobily byly naprosto neznámé a svět přesto fungoval,"
vážně? 15 let už je pane nějaká doba, takže si rozhrňte rolety a koukněte, jak to venku vypadá....