Hlavní navigace

Tomáš Čupr investuje do projektu LidskáSíla na zprostředková­ní služeb

9. 7. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Český podnikatel a investor po navýšení podílu v Rohlik.cz a investici do StartupYardu opět nakupuje, tentokrát ve dva měsíce starém projektu LidskáSíla.

Investiční fond Bizthusiasm Tomáše Čupra získává osmiprocentní podíl ve dva měsíce starém projektu LidskáSíla, který online zprostředkovává úklid domácností a chystá se i na další služby jako je okamžité propojování uživatelů s fitness trenéry či instalatéry.

LidskáSíla, za kterou stojí Robert Vojáček, Michaela Somolová a Šimon Podlipský, získala dle tiskové zprávy, kterou má Lupa.cz k dispozici, „investici v řádech milionů korun“.

Její plnění přitom bude dvoufázové. V první fázi získává fond Bizthusiasm v projektu 8% podíl, další peníze pak do LidskéSíly vkládá formou půjčky, kterou lze v budoucnu vyměnit za podíl ve startupu (tzv. convertible notes, pozn.redakce). Peníze poslouží na rozvoj tréninkového centra či týmu zákaznické podpory, dále půjdou na marketing.

„Věřím platformním byznysům a sázím na tezi, že všechno, co si mohou lidé zařídit online, bude v budoucnosti online,“ říká ke svému rozhodnutí Čupr.

Investice z Polska

Prostředky přitom startupu neposkytuje sám, své peníze do něj formou půjčky vložil i člen polského významného venture kapitálového fondu, který si ale přál zůstat v anonymitě. Jeho role je ale pouze pasivní. Čupr týmu pomáhá s nastavením procesů ve firmě nebo marketingem.

„Investice z Polska má pro nás strategické výhody v případě expanze do zahraničí. Tomáše Čupra bereme jako partnera, který nám svými schopnostmi a zkušenostmi pomůže projekt posunout,“ říká spoluzakladatel startupu Robert Vojáček, který byl ještě nedávno aktivní i v taxi aplikaci Liftago.

Tomáš Čupr je se svým fondem Bizthusiasm v letošním roce velmi čilý. Na přelomu roku se podařil prodej online rozvážek jídel Dámejídlo.cz nadnárodnímu koncernu Delivery Hero. Díky prodeji svého podílu mohl naopak navýšit na 42 % účast v online prodeji a rozvozu potravin Rohlik.cz, který rozjel s investičními fondy Miton, Enern a firmou Benefio Marka Sachy. Na jaře pak přišel s investicí do StartupYardu.

BRAND24

LidskáSíla by mohla přinést synergie právě Rohliku, což naznačuje i Vojáček. „Nabízí se také spojení s online supermarketem Rohlik.cz, za kterým Tomáš stojí, i když konkrétní podobu zatím nechceme prozrazovat.“

Podle Vojáčka LidskáSíla během prvního měsíce od svého spuštění registrovala stovky objednávek s tím, že valná většina z nich byla rovnou dlouhodobých. Služba by chtěla do dvou let nabídnout ve své databázi až 2 000 profesionálů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je redaktorem tabletového týdeníku Dotyk Byznys. V minulosti působil v agentuře Reuters, v Hospodářských novinách nebo Českém rozhlase. Zastával i post mluvčího skupiny Nova. Najdete ho na Twitteru a na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).