Hlavní navigace

Twitter se chce zachránit soukromými zprávami mezi více uživateli

7. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Twitter má problém, který ostatně přiznal i v aktuální výroční zprávě. Daří se mu zvyšovat příjmy z reklamy, ale počet uživatelů roste pomaleji, než by potřeboval.

Nedávno zveřejněná zpráva o hospodářských výsledcích Twitteru je zajímavé čtení, které ukazuje na problémy, se kterými se služba potýká a které se teoreticky snaží i řešit. Jakkoliv finanční výsledky nejsou až tak zlé, ukazuje se zde jeden problém: počet uživatelů neroste tak, jak by bylo potřeba. Twitter se to už poměrně dlouho snaží řešit tím, že se přibližuje ostatním sociálním sítím (třeba Facebooku).

Asi moc nepřekvapí, že Twitter s obavami hledí na vzestup aplikací jako je Instagram (na který reagoval snahou o snazší použití fotografií a vlastní službou pro video v podobě Vine), WhatsApp (který skončil v rukou Facebooku a může znamenat další reálnou hrozbu) či Snapchat.

Pro Twitter z toho zjevně vyplývá, že musí do své služby doplnit stejné druhy komunikace, které tyto velmi populární aplikace nabízejí. Dick Costolo, CEO Twitteru, tak v nedávném rozhovoru pro Bloomberg oznámil, že plánuje doplnit možnosti privátní komunikace

„Whisper mode“ (whisper = šeptání) by podle Costola měl umožnit komunikaci uživatelů na Twitteru v privátním režimu, a to nejen mezi dvěma lidmi, ale i ve větším počtu.

Stávající Twitter privátní komunikaci umožňuje, přímé zprávy (DM) se ale dají posílat pouze mezi dvěma uživateli a rozhodně je nelze označit za něco, co by bylo použitelné. Uživatelé se musí vzájemně sledovat (poslední experiment s odstraněním této podmínky skončil fiaskem) a posílané zprávy mohou stále obsahovat jen 140 znaků.

Problém Twitteru je Twitter

Může doplnění soukromé komunikace v naznačené podobě Twitteru pomoci? Složitá otázka, na kterou existuje jedna poměrně jednoduchá odpověď. 

Pokud vezmeme v potaz stávající uživatele Twitteru, zní odpověď ne. Nemají potřebu takto komunikovat a používají Twitter jiným způsobem. Pro privátní komunikaci už dávno používají jiné aplikace, ve kterých mají potřebné kontakty (které naopak většinou nemají a mít nebudou na Twitteru).

Pokud budeme uvažovat nad radikální změnou a budeme ochotni připustit, že by se Twitter mohl stát zajímavým pro velké množství zcela nových uživatelů, tak to smysl dává. Jenže v cestě stojí příliš mnoho překážek: Twitter je jiný – nesdílí se, retweetuje se. Příspěvky jsou příliš krátké, odkazy se nepřipojují.

BRAND24

Zásadním problémem Twitteru je ale nakonec stále a pořád jenom Twitter. Pro stávající uživatele jsou jakékoliv radikální změny nemyslitelné. Pro přilákání nových uživatelů je Twitter málo atraktivní, příliš komplikovaný a nese si historií služby, která se nikdy zas tak moc nelíbila.

Probíhající „facebookizace“ tak stávající uživatele popuzuje proti Twitteru, a pro nové uživatele je nejen nedostatečná, ale i zbytečná. Z Facebooku, pokud tam jsou, na Twitteru odcházet nebudou. A pokud už někam odcházejí, přemisťují se na služby, které mají punc novosti. Proto jsou WhatsApp či Snapchat tak atraktivní. A Twitter tak nudný.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).