Hlavní navigace

Webovinky 30: bavte se a buďte in

30. 10. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 21971
Dnes vám první nabízená služba pomůže najít svého sportovního instruktora, ať už holdujete jakémukoliv sportu. Pokud máte radši oslavy všeho druhu, pošlete svým blízkým gratulaci! Pro ctitele biostravy zde máme weby s nabídkou lokálních produktů, a pro milovníky kuriozit web, kde se najde využití pro úplně všechno. A jestli si nejste jistí, zda jste úplně in, i to lze zkontrolovat.

MujInstruktor

Vloni proběhl druhý ročník studentské soutěže StartUp Roku, která podporuje mladé podnikatele. Vítězem prvního ročníku se stal poměrně úspěšný projekt BezRealitky.cz, zprostředkovávající prodej nemovitostí přímo mezi majitelem nemovitosti a kupcem bez účasti realitní kanceláře. Druhý ročník vyhrál v srpnu spuštěný projekt MujInstruktor.cz. Ten ocení zejména sportovní nadšenci, kteří shání profesionálního instruktora. Původně se zaměřoval hlavně na instruktory lyžování, ale dnes zahrnuje prakticky všechna odvětví – od aerobiku, fitness, přes jezdectví a jogging až po tanec. Stránky jsou dělány formou jakéhosi profesního katalogu a jsou propojeny s mapami. Asi nejužitečnější funkcí jsou profily trenérů, jejich orientační hodinové ceny, přehled dosavadní praxe a získaných profesních certifikátů.

mujinstruktor

Spustili jste novou internetovou službu? Dejte vědět!

Chceme našim čtenářům přinášet informace o nových internetových službách. Pokud jste právě nějakou spustili, dejte nám vědět, pokud jde o nějakou originální či zajímavou službu. Napište nám na redakce@lupa.cz adresu služby. Weblogy a instalace diskusních fór nejsou to pravé, ale vámi vytvořená služba nás bude zajímat. Takže nás neváhejte upozornit na její adresu!

ePřání

V minulém díle Webovinek jsme vám představili web na rozesílání virtuálních pozvánek Prijdes.cz. Dnes si představíme český server ePřání, jenž slouží k rozesílání elektronických pohlednic a přání. Podobné systémy jsou u nás i v zahraničí rozšířené již mnoho let, ale tento se od nich hned v několika směrech odlišuje. Obsah netvoří volně dostupné fotografie, ale jde o kresby vytvořené ilustrátory přímo na zakázku. V současnosti je jich v databází přes tři stovky a každý měsíc přibývají nové. Pohlednice jsou tematicky zaměřeny k nejčastějším příležitostem: narozeninám, oslavám narození dítěte, svátku, povýšení, Vánocům a Velikonocům. Každé přání je možné doplnit o vlastní doprovodný text a systém podporuje hromadné rozesílání. Stránky umožňují také zpoplatněné rozesílání klasických přání poštou. Podobně jako u e-přání vyberete motiv, napíšete přání a zadáte poštovní adresy. Epřání se už pak postará o tisk a rozeslání.

ePrani

FarmFoody.org

Ekonomická situace zemědělců je nepříznivá, a tak i u nás se začíná stále více rozvíjet přímý prodej zákazníkům. Americký web FarmFoody je katalogem farmářů, na nichž mohou představit svou farmu a seznámit zákazníky s nabídkou produktů a cenami. Zákazníci jsou zde označeni jako foody – taktéž si vytváří vlastní profil, kam uvádí oblíbené potraviny, a co by rádi nakoupili přímo u zemědělců. Web obsahuje sice mapové podklady a nabízí možnost vyhledávat farmy v určité vzdálenosti od bydliště, ale vzhledem k nízkému počtu záznamů je to práce takřka detektivní a citelně chybí vedle vyhledávání možnost prostého procházení farem. U nás byl letos spuštěn web bedynky.cz, který by měl jít v této myšlence ještě dále a nabídnout přímo objednávkový systém, kdy si od nejbližšího farmáře objednáte bedýnku sezónní zeleniny za stálou cenu. Bohužel stránky jsou stále ještě ve vývoji.

BRAND24

farmfoods

MoreUses

Nově spuštěná služba MoreUses zaujme především svým nápadem, bohužel technické zpracování o dost zaostává. Nejen z ekonomických, ale i ekologických důvodů, vám pomůže najít využití pro stávající věci. Mohou to být věci denní potřeby, elektrické přístroje nebo potraviny. Každý předmět představuje kategorii, do které uživatelé přidávají návody, k čemu všemu lze danou věc využít – např. filtry do kávovaru pro přikrytí potravin v mikrovlnné troubě, podložka pod květináč, minipadák atd. U každého nápadu můžete hlasovat, zda se vám líbí či ne.

moreuses

Peerset

Peerset je web určený pro všechny marketéry a zadavatele reklamy. Patří do stále rostoucího segmentu analýzy sociálních médií a chování. Dokáže nejen spojovat určitá klíčová reklamní slova s dalšími, ale také charakterizovat okruh lidí, kteří o ně mají zájem. Po zadání fráze se nejdříve vypočítá odhad (pouze pro USA) o velikosti cílové skupiny. Vytvoří se tabulka s příbuznými zájmy osoby, která frázi vyhledávala, a také převládající psychodemografická skupina (věk, pohlaví, horká místa). Poslední analýzou je propojení dané fráze na oblast zábavy, kde se vypisují oblíbení herci, filmy a seriály, kteří jsou danému tématu nejblíže. Pokud pak chcete třeba propagovat bowlingové centrum, zjistíte, že zájmová skupina má zhruba velikost 58 milionů lidí, zajímají se o ni hlavně muži v kategorii 35 až 49 let a ze segmentu zábavy má k tématu nejblíže Adam Sandler či skupina Nickelback.

peerset

Který projekt vás nejvíce zaujal?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).