Hlavní navigace

E-shop pro teroristy

19. 10. 2004
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Mezi obrovským množstvím nevyžádané elektronické pošty někdy narazíte na opravdovou kuriozitu. Nenabízejí vám v ní žádné drogy, počítače nebo dovolenou zdarma ani miliony dolarů jen tak pro nic za nic. Prostě vám jenom poradí, jak se stát teroristou…
Mezi stovkami reklamních emailů vás dneska může zaujmout opravdu pouze něco opravdu originálního. Prodloužený penis má dnes každý zkušenější uživatel počítače (to znamená ten, který si přes Internet dokáže objednat zázračné byliny), software se slevou 90 % také nikoho nepřekvapí. Nigerijští dědici ropných miliard už všechny své tajné peníze proprali přes evropské a americké důvěřivce a hambaté obrázky nalákají jen skutečného amatéra.

Za poslední měsíce jsem nedostal žádný reklamní email, který by mě zaujal a který bych si chtěl přečíst. Všechny nabídky skvělých obchodů a nákupů prostě ignoruji, když se občas ozve s reklamou někdo z Čech, ze zvyku mu pohrozím, že nevyžádaná reklama je u nás zakázána. Kdybych měl odpovídat všem Rusům, Arabům, Slovákům, Němcům, Američanům a vůbec všem, kteří mi bezostyšně cpou do mé virtuální poštovní schránky odpad, asi bych se musel zbláznit nebo bych celý den nedělal nic jiného.

Jednoho slunného podzimního dne to přišlo. Přesněji řečeno, přišel nevyžádaný email, který jsem si ovšem přečíst musel. Našel jsem ho zahrabaný v koši a jeho předmět mě opravdu zaujal. „HOW ONE CAN BECOME A TERRORIST?“ Neváhal jsem ani chviličku, tohle si přece musím přečíst, i kdybych nechtěl…

Hned na prvním místě byla uvedena webová adresa (v případě potíží i IP adresa), na které je možno koupit vše, co si jen terorista (nebo i obyčejný zvědavec) může přát. Další text už ohlašoval, že jsem zván do obchodu, ve kterém si budu moci vybrat z nepřeberného množství raket, bomb a různých zbraní za výrazně snížené ceny. Skutečně, udělal jsem moc dobře, že jsem neodolal a začal číst. Konečně zajímavá nabídka.

S následujícími typy raket budete schopen spáchat teroristický útok, zničit budovu, elektrárnu, mosty, továrny, prostě všechno, co vám přijde na mysl. Většina zboží je na skladě, v USA expedujeme druhý den. Doručení mimo území USA je možné za příplatek, cena dohodou. Aha, takže Evropan nebo Asiat si bude muset připlatit? Jsou to machři, říkal jsem si, klidně strčí raketu do krabice a pošlou jí kurýrem nebo prostě poštou.

Číslo ICQ a telefonní čísla následovaly. Takže jsem věděl, kam se mám obrátit. Mnohem zajímavější čtení následovalo – seznam zboží! Tříštivé bomby, bomby, které smetou letadlo z oblohy. Speciální trhaviny a směsi trhavin, kufříkové bomby, nálože, které rozmetou betonovou budovu na tisíce kusů.

A nejen to. Neřízené rakety! Rakety země – vzduch, 10 druhů, z toho sedm na skladě. Zbraně, se kterými klidně sestřelíte Boeing při vzletu nebo přistání. Ne, to nepsali, ale já jsem si to dovedl živě představit. Email končil referencemi – naši zákazníci jsou dobře známé skupiny Al-Kajda, Hizballáh, Al-Džihád, Hamás, Abú Sajáf Group a mnoho dalších teroristických skupin.

BRAND24

Nyní se pokoušíme rozšířit svoji klientelu pomocí internetu. Neváhejte nás kontaktovat, netrpělivě čekáme na vaše objednávky. Konec. Velmi zajímavé. Tak se na to podíváme. Na uvedené adrese je několik nápisů: Pozor! Zde nejsou zbraně! Byli jsme napadeni spammery, kteří prohlašují, že jsou z naší skupiny. My neposíláme nevyžádanou poštu a neprodáváme zbraně.

Ano, zklamání. Zase nejapný vtípek, nebo snad reklama? Na stránkách je podivné diskuzní fórum, na první pohled tady nikdo nic neprodává. Přístup do diskuzí je omezen heslem. Konec, tady rakety země – vzduch nekoupím. Ale musím uznat, dostali jste mě. Po roce zase jeden přečtený spam, to se počítá. Pánové, váš nápad by se dal využít i lépe. Proč na sebe jen upozornit? Proč na avizovaných stránkách nenabízet třeba mikrovlnky nebo kuchyňské roboty? Když už nemají na skladě raketu, tak bych si koupil alespoň něco do domácnosti…

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).