Hlavní navigace

E-shopové Vánoce začínají. Twisto odkládá platby za dárky až na leden

4. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Čokoládoví Mikulášové a vánoční ozdoby už plní kamenné obchody. Internetoví prodejci letos rozjíždí Vánoce také dříve než loni.

S odloženou platbou přišlo Twisto už loni a jako první cíl si dalo souboj s dobírkou. Platební metoda, kterou proslavila švédská služba Klarna, ale funguje na  principu placení až po čtrnáctidenní testovací, lhůtě. Do startupu zainvestoval kromě Mitonu třeba i Enern

V rámci příprav na vánoční e-shopovou jízdu se firma domluvila s vybranými obchody na speciální nabídce. Zboží do hodnoty pěti tisíc mohou zákazníci objednávat od začátku listopadu, ale zaplatit ho budou moci až do poloviny ledna příštího roku. Mezi vybranými e-shopy je třeba UrbanStore, nákupní kluby Bonami a ProDeti nebo obchod se sportovním oblečením SnowBitch.cz. Za odloženou platbu zaplatí zákazníci 39 korun. 

Princip služby stojí v podstatě na mikropůjčkách. Obchodník totiž dostává peníze v okamžiku expedice a o tom, jestli Twisto uživateli „krátkodobou půjčku“ poskytne, rozhoduje systém na základě vyhodnocení řady faktorů a osobních údajů, které firma získá mimo jiné od provozovatelů internetových obchodů.

„Zákazníky si vyhodnocujeme už v košíku. Vyhodnocení trvá zhruba 400 ms. Díváme se na 637 různých faktorů a spojitostí mezi nimi. Hodnotíme na bázi dat, která máme od e-shopu a která si stáhneme online,“ tvrdí spoluzakladatel firmy Michal Šmída

BRAND24

Konzervativní trh

Zavést novou platební metodu na český trh ale není jednoduché. Podle poslední studie APEK se momentálně do čela „žebříčku popularity“ posunula platba převodem z účtu, kterou loni nejčastěji využilo 32 % respondentů. V čele žebříčku vystřídala dobírku, jejíž obliba postupně klesá. Postupně stoupá používání platebních karet, které preferuje 22 % dotázaných (loni to bylo 19 %). 


Autor: APEK

Bankovní převod přitom lidé stále označují ze nejkomfortnější způsob platby (27 %), v těsném závěsu se drží karty (25 %) a dobírka (24 %). Mobilní platby přes služby typu Mobito či MasterCard Mobile označilo za nejkomfortnější jen 1 % respondentů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).