Gmail nasadil automatické zobrazování obrázků v mailech. Na jednu stranu to může být skvělá zpráva pro marketéry (zejména ty, kteří stále nepochopili, že e-maily mají mít obsah, a že text v podobě obrázků je zvěrstvo), na druhou stranu to může být nepříjemnost pro uživatele. Můžou totiž mít obavy o bezpečnost, ale hlavně můžou potřebovat ušetřit přenášená data.
Novou funkčnost lze naštěstí v Nastavení Gmailu snadno vrátit do původní podoby. Stačí přejít do Nastavení a hned v první záložce (Obecné) najdete „Externí obsah“ a možnost nastavit „Zeptat se před zobrazováním obsahu“.
Co se bezpečnosti a soukromí týče, Google zobrazování obrázků v Gmailu implementoval tak, že se odesílající strana nedozví konkrétní informace o uživateli (adresátovi). Obrázky jsou stahovány samotným Googlem a doposud přístupné informace (hlavně referer, IP adresa a případné další) se tak k odesílateli mailů nedostanou
Při zobrazení e-mailu se pak obrázky zobrazují z podoby uložené u Googlu. Což mimochodem v praxi znamená i to, že pokud někdo hromadně rozešle e-maily tisícům uživatelů, bude Google konkrétní unikátní obrázky stahovat pouze jednou.
Případné podrobnosti k zobrazování obrázků v Gmailu hledejte v Images Now Showing.