Hlavní navigace

Ice Bucket Challenge: Proč se Gates, Zuckerberg i Musk polévají ledovou vodou

18. 8. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Dobročinná kampaň, která má pomoci v boji s amyotrofickou laterální sklerózou, plní sociální sítě odkazy na videa, na nichž na sebe celebrity zvrhávají kbelík s vodou.

Chcete vidět, jak si exšéf Microsoftu Bill Gates sofistikovaně vylije na hlavu kbelík ledové vody? Nebo jak podobnou věc provádí zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg

Videa s podobnými scénkami v poslední době zaplavují sociální sítě, hlavně v USA. Kromě Zuckerberga a Gatese se polil i spoluzakladatel PayPalu a šéf Tesla Motors Elon Musk (video zde), šéf Netflixu Reed Hastings (video zde), CEO Twitteru Dick Costolo (video zde, samozřejmě na službě Vine), tvůrce Minecraftu Markus Persson (video zde) a další známé osobnosti nejen internetového podnikání (seznam najdete například na Wikipedii).

Někteří se snaží být i vtipní. Muska tak třeba polévalo pět synů a Gates, kterého vyzval právě Zuckerberg, polévání pojal ve svém „inženýrském“ stylu:

Polévání je součástí dobročinné kampaně Ice Bucket Challenge americké neziskovky ALS Association, která shromažďuje peníze na boj s amyotrofickou laterální sklerózou (ALS). 

BRAND24

Pravidla jsou jednoduchá: pokud někdo obdrží výzvu, musí do 24 hodin publikovat video, jak na sebe leje obsah kbelíku s ledovou vodou. Pak může vyzvat další tři lidi. Pokud někdo výzvu nepřijme, měl by na konto ALS Association poslat 100 dolarů. V praxi ovšem příspěvky posílají i ti, kdo se polili, a samozřejmě také stovky tisíc lidí, kteří kampaň pouze zhlédli.

Jednoduchý virální nápad, který dokázal oslovit známé osobnosti, zatím, zdá se, nese slušné výsledky. ALS Association o víkendu oznámila, že od konce června do 16. srpna obdržela 11,4 milionů dolarů, přičemž peníze poslalo přes 220 tisíc nových dárců.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).