Misto tapetovani akci z facebooku, bych udelal par veci, jako ja.
Pred cca pul rokem jsem si domu poridil VoIP branu. K tomu obyc bezdratovy telefon od Siemensu a tak, kdyz jsem doma volam pres nej. Komfort jako mobil a uspora nakladu je znacna. Nulovy mesicni pausal a tarifikaci 1+1 beru jako samozrejmnost. Nekde k tomu lze pridat i bonus za prichozi hovory.
Pouzivat tohle kazda domacnost, tak to operator pociti a zacne s cenama konecne neco delat. Propojovaci poplatky uz davno klesly pod 2kc.
Pojďme zvýšit konkureční prostředí a zúčastněme se výběrového řízení na mobilní služby, jak to firmy běžně dělají a o které se naši 3 operátoři rvou
vše zde, pozorně čti: http://goo.gl/l5qE5
pokud nebudeme bojovat, zasloužíme si vše špatné, co tu je......klikat na "líbí se mi" či "nelíbí se mi" nestačí
využijme "zlý" FB pro dobrou věc
ps: to je jen začátek, viz Egypt!
Taky jsem už nad něčím podobným uvažoval, ovšem nepřipadá mi jako dobrý nápad nechat nejdřív lidi přihlašovat do skupiny, a pak teprve dojednávat požadavky... co když se do skupiny přihlásím a vyjednaný průměr mi pak nebude vyhovovat?
Lepší je podle mě vyvěsit nabídku, která mi vyhovuje, například něco jako "chci maximálně levný přenos dat bez limitu, u hovorů a SMS mi stačí průměr na trhu"... a pak už jen čekám, až se ke mě přidá dost lidí, kteří mají zájem o totéž.
Další problém je závaznost... když chci mít nějakou vyjednávací sílu vůči operátorům, tak musím zaručit, že ti uživatelé, kteří se mi přihlásí do skupiny, pak skutečně k tomu operátorovi, který konkurz vyhraje, přejdou... nebo aspoň tak vysoké procento z nich, že by to pro operátora bylo výhodné.
Chtělo by to mít nějaký nástroj, který by umožňoval tohle předjednávat s operátorem a na druhou stranu operátorovi garantoval nějaké počty uživatelů, které by mohl získat.
V podstatě něco jako self-organized virtuální operátor.
Teď mi připadá, že se sám neřídíte svou vlastní radou nejdřív si přečíst to na co odpovídáte - já přece neříkám, že máme jako normální češi jen čekat, jen jsem říkal svůj názor - možná mylný - že váš dobrý nápad by byl ještě efektivnější, kdybyste předem definoval tu nabídku, o kterou máte zájem - konkrétní požadavek předem je IMO lepší než až dodatečně vytvářet "průměrný požadavek" člena skupiny "jak píšete na Fb), tak by mi nehrozilo, že se přidám k něčemu jinému než co mi vyhovuje, a vám by se možná snadněji sháněli účastníci, když budou předem konkrétně vědět, o jakou nabídku jde.
Prostě takový Slevomat naruby - ne že někdo nabídne slevu na svou službu, která se aktivuje když jí využije X lidí, ale požadovat slevu na určitou službu, a nabídnout X lidí kteří by ji využili.
Nelíbí se ti ceny mobilního volání????
Tak klikni: www.stopdrahemuvolani.cz
a také: www.facebook.com/pages/Pridej-se-k-Petici-Proti-Drahemu-Volani/113657688704050
a Přidej se k nám.
Už vidím rámcovou smlouvu za 200 Kč/rok! Pokud chceš opravdu ušetřit, tak: Co nejblbější mobil (SMS, voice a dost), anonymní předplacenou kartu (obrana před telemarketingem) a na všecno ostatní kombinaci VoIP/Skype. Na VoIP telefonování stačí to nejlevnější připojení od kdejakého garážového ISP (důležitý je solidní upload a nízký ping a to mají wifiny většinou lepší, než AžDSL) a síťová neutralita (,,garážový" ISP rozhodně nebude VoIP nijak blokovat). A na samotné VoIP telefonování nepotřebuješ mít ani počítač! Stačí koupit za cca 1.500 Kč VoIP telefon z displejem, nechat si do bytu přitáhnout ,,pevnou linku" (LAN kabel), zadat údaje od VoIP providera a můžeš volat.
Jakýkoli operátor, který by jinde dělal to, co dělá u nás, by jinde během velmi krátké doby velmi špatně skončil. Mrkvosoft také prodává v Asii krabicové WIN 7 ultimate, bez nutnosti aktivace a volně přenositelné za našich cca 150 Kč. Kdyby se tam pokoušel prodávat stejné šmejdy, jako tady a za stejnou cenu, neprodal by nic. Jenže platí, že čím víc vůl táhne, tím víc se mu nakládá. Když se najde dost trubek, které jsou ochotné ty nehorázné ceny platit, není důvod ke zlevňování.
Rozdil desingu webu Vodafonu v UK a CR. Uz tohle ukazuje jak jsou si operatori jisti "retail" trhem a valka se odehrava na jinem segmentu.
BTW - Operatori plati dodavatelum desitky milionu za provoz portalu rocne (a je to tak sravne). Co takhle trochu pridat a udelat desing nad kterym srdce plesa - misto penez do podivnych reklam s karatistou v duchodu (Nic proti CH.N. :-)
http://www.vodafone.cz/osobni/index.htm
http://www.vodafone.co.uk/personal/index.htm
Psát nějaké petice je jen ztráta času. Dokud se budou od oveček sypat penízky, nikdo nic nezmění, maximálně se vymyslí nějaké další ,,supervýhodné" tarify. Úbytek tarifních klientů o takových 30% a pokles nabíjených částek na 200 Kč ročně na každou SIM by byl mnohem účinnější. Jenže poslat někam podpis (navíc s nutností registrace do profláklé služby), je mnohem jednodušší, než sehnat si jiného ISP a zařídit VoIP.
Ono mnohdy stačí se zamyslet a projít si aktuální nabídky "svého" operátora (v našem případě T-Mobile) ... nedávno jsme to s manželkou udělali a dohromady jsme jen změnou jejího tarifu, tarifů dětí a menší úpravou služeb na mém tarifu ušetřili měsíčně přes tisícovku. Navíc jsem dostal v té době od operátora dalších 100 minut zdarma kamkoli, takže teď mám skoro problém se teď vejít do mého minimálního plnění (pokud je teda ještě mám) ...
Zkusil jsem si to porovnat s údajně nejlevnějším Vodafonem a zjistil jsem, že jsem poměrně dost pod jeho cenou i u jeho akčních nabídek nebo co to je.
VoIP je dobrá věc, ale bohužel potřebuji primárně mobilitu a stabilní dostupnost.
Tak tak. Tarifikace 1+1 (sekundy), neomezená doba expirace kreditu, bonus za příchozí volání, hovory ve vlastní síti zdarma, žádné mezistátní hovorné, žádný roaming, stejné číslo, ať jsem kdekoli na světě (bez předvoleb) a ceny za volání zlomek toho, co chce Velká trojka! Jakékoli petice jsou jen ztráta času.
Ja se obavam ze nejaka takova ramcovka je v ramci podobneho snazeni asi maximum ceho lze dosahnout, protoze kdyz clovek trochu hleda, zjisti ze je maji nejen velke firmy, ale i nejruzne profesni a odborove svazy, ci sportovni asociace. A to i asociace ne uplne masovych sportu, takze to tipuju tak na stovky ucastniku maximalne. Takze kdo chce, cestu si uz si nasel.
Druha vec je zda je to schudna cesta, protoze ty skupiny musi alespon predstirat ze jsou uzavrene. A pak je problem s uctovanim, protoze operator uctuje ramcovku a jeji majitel si to musi od svych ovecek vyucovat a hlavne pripadne i dostat sam.
Ze by tedy operator dal ramcovku jen tak nejake skupine z Facebooku to pochybuju a pokud by to dal jako verejnou nabidku, to by ji zas musel dat vsem zajemcum.
Takze sice snaha dobra, ale myslim ze nevychazi z reality.
Jenže já vlastně ani nevím jestli mám nebo nemám zájem o ten obsah, protože pokud je k dispozici pouze zaheslovaný na Facebooku, tak nemám vůbec žádnou možnost se s tím obsahem seznámit a o to mi celou dobu jde. Pokud by to pro mne bylo zajímavé, tak bych se tomu samozřejmě nebránil, ale takhle to prostě ani netuším. A takových jako já je myslím mnoho.
Jenze pro tento typ akce mu bude prospesnejsi kdyz ziska dvacet jinak bezejmennych facebookaru kteri se mu casem pripoji sami nez vynakladat dalsi namahu aby ziskal IvoseC s Flasim.
Na velkem rockovem festivalu se taky bude u stanku tocit temer vyhradne pivo a nikdo nebude prskat, ze tam postrada luxusni vinoteku.
Reklamní virtuální realita mne nijak nezajímá, já se musím živit poctivě ;-)
Aha, tak proto vyšel tenhle článek: http://www.lupa.cz/clanky/pobidka-nebo-uplatek-objednej-facebook-a-jed-na-hory/ ... obzvlast vety:
Pravdou zůstává, že by si Facebook při svých číslech návštěvnosti zasloužil více, než v současné době generuje.
a
Jen přiznává nahlas to, co se v kuloárech povídá řadu měsíců – tedy že má velké problémy tento prostor prodávat a plnit své závazky.
Phone 1 - O2/iPHONE 4:
tarif - 1200 minut (SMS neomezene, 700MB Data) za 40 L. Po 9 mesicich jiz mozno zmenit na 30L (400 minut)
Phone 2 - Orange/HTC DESIRE:
tarif - 600 minut (SMS neomezene, 500MB Data) za 30 L.
Kontrakt na 24 mesicu a oba telefony zadarmo. Polozky ohledne mobilnich telefonu zde neresime, veci zbytne.
Kdysi jsme si všichni pořizovali mobil hlavně kvůli tomu, abychom mohli volat na mobily (volání z pevný bylo nekřesťansky předražený). Teď se situace pomalu otáčí, z mobilu jsme volat přestali a přes VoIP to vyjde něco okolo 1,5 a dokonce s účtováním 1+1. A o léta to bude ještě míň. To si opravdu mobilní operátoři myslí, že budou držet i pro volání ve vlastní síti několikrát dražší volání sazbu a čekat, až většina provozu přejde na VoIP? Nebo mají pro svůj další rozvoj nějaký plán "B"?
Jinak v zahraničí jsem si všiml, že používání mobilů je postaveno většinou na tom, že je nastavená nějaká směšná minutová cena a lidi vykecávají a vykecávají (a operátoři si na svý určitě přijdou). Není tohle nakonec lepší varianta pro obě strany?
On je mezi mobilem a netbookem s VoIP klientem nějaký podstatný rozdíl? Najít, zejména ve městech, kde by mobilní opy úbytek klientů zabolel nejvíc, nějaký Wifi spot není až tak velký problém. A psát petice je, za současných ekonomickopolitických podmínek jen ztráta času. Co myslíte, že asi managoři s těmi papíry udělají? Jediné, co může zjednat nápravu, je masové vypovídání smluv a přechod na anonymní předplacenky s tím, že do nich víc, než povinné minimum, t. j. 200 Kč ročně nenaláduji.
Tyhle akce totiž nemají absolutně smysl! Dokud bude ČTÚ hlásat, že kontrola nezjistila žádné pochybení a tarify mobilních operátorů jsou v pořádku, můžete sepisovat stovky petic a výsledek bude nulový. Uvědomte si už konečně, že jste si vycinkali kapitálismus, navíc model Made in Klaus a v tomto systému jsou občané jen obtížný hmyz, který je nutno vydojit do dna, aby neměl roupy.
Já sice nepodnikám, ale melouchařím a to tak, že neustále, takže20 - 30 hovorů denně není výjimkou. Jenže ono je to o tom, že u VoIPu ti příchozí volání navyšují kredit a hovory ve vlastní síti jsou, stejně jako u Skypu, zdarma, což je něco, na co mobily ještě dlouho mít nebudou.
Ne, vůbec se nemusíte učit programování a design. Stačí mít pokročilé znalosti práce na PC a chtít.
Na FB je to rozhodně jednodušší (a téměř bez práce). To vám tu nikdo nerozporuje.
Ale jde o to, že u FB-only akce prostě vynecháte značnou část populace - a jak píše IvosC - zrovna velmi zajímavou část.
Vy jste prostě jako člověk, co si chce otevřít hospodu a rozhodl se, že z nápojů bude mít jenom pivo, protože ho pije nejvíc lidí a je s ním nejméně práce.
Vcelku souhlasím až na to používání v zahraničí. Tam se mi lépe osvědčila místní předplacenka, na kterou mi rodina a z práce volají dle potřeby přes VoIP (někde na pláži to je přece jen pohodlnější). No a na aktivní volání se pak osvědčil Skype, VoIP klienti nejsou přece jen tak vymakaný z hlediska zprovoznění kdekoliv a kdykoliv. A nakonec někde se dá i z těch místních předplacenek volat i do ČR za rozumnou cenu, naposledy mě třeba z Kambodži stála minuta do ČR (i mobily) 3,15 Kč/min, účtování po 15 s, což taky jde.
Mateřská školka goes on :-)
Reklama se koncentruje na webech typu FB? No to jsou věci :-) Ano, takové weby si ukrajují víc a víc z reklamních rozpočtů jednotlivých kampaní, ale pořád jsou to drobné oproti neinternetové reklamě a pořád je to i menší část rozpočtu internetových kampaní.
Ještě je možné, že si myslíte, že "koncentruje = dělá se pouze tam" :-) u vás těžko říct :-)
Základní princip marketingu je udělat akci (která má potenciál cílit na celou populaci) tak, že se o ní dozví jenom minorita lidí na FB? No to jsou teda věci :-)
Bože, to je jak v mateřské školce.
Vy chcete sebrat velký dav, ale kdo není na FB, tak se ani nedozví, co vlastně chcete.
Udělat normální webové stránky je podle vás vyhovět každé individuální potřebě?
Příměr je příměr a dříve nebo později selhává. A fakt nebudu rozebírat v čem je který přímer přesný a v čem který selhává. Ale co mi fakt nedá je poukázat na to, že vy uvedete protipříklad s koncertem. Že na koncertě bývá taky jenom pivo. A když vás upozorním, že to není pravda, tak to ignorujete a jenom napíšete, že příměr je na místě.
Nevím, jestli taky patříte k organizoátorům akce. Ale kdyby těch pár nicků, co tady obhajuje FB-only postup, věnovalo ten čas a energie místo zdejší diskuzi raději vytvoření základního informačního webu, tak už ho máte i s vodotryskem :-)
Ale vy raději věnujete hodně času, abyste vysvětlili, že věnovat málo času, by bylo neefektivní. :-)
I kdyby vám nešlo o nějaké levné volání, ale byli jste jenom naháněči facebooku placení za nově registrované uživatele, tak je hloupé neudělat si normální web, kde vysvětlíte, co výhodného v té skupině nabízíte :-D
Bohužel v ČR jde mobilní komunikace stejnou cestou jako pevný linky a spousta jiných oblastí. Trh si rozparceloval oligopol podporovaný státními úředníky, který se teď bude zuby nehty držet a snažit se udržovat místní nesmyslnou úroveň cen. To se jim sice v dlouhodobým horizontu nemůže podařit, ale lepší to udržovat, neinvestovat do služeb a pozorovat 5% meziroční pokles než to rychle spustit na úroveň normálních zemí.
Já už proto na mobilní služby rezignoval, mobil používám hlavně v zahraničí (s místníma kartama), tady v ČR se obejdu s VoIP a mobil slouží jen na nouzový příjem hovorů. Změnu bych viděl v horizontu tak 10 let (nebo dřív, pokud by sem volný frekvence přece jen získala nějaká opravdová konkurence).
VoIP klient v NB, wifi v libovolném místě kdekoli na světě a volám za stejné peníze a se stejnou tarifikací, jako kdybych seděl doma! T. j. pevné linky - 50 hal/min, všechny mobily v ČR - 1,50 Kč/min. a vlastní VoIP síť zdarma. A placené služby s výhradně sekundovou tarifikací. A za příchozí hovory dostávám bonus na kredit. Stejně tak mi může kdykoli kdokoli z ČR volat za stejné peníze, jako kdybych byl doma, čili veškeré roamingové poplatky ŽÁDNÉ!
Žádné neštěstí. Stejně pořídíte leda velký kulový, proti zlodějské lobby, podporované zlodějskou vládou nemáte absolutně žádnou šanci! Já jsem se zařídil sám pro sebe a jsem spokojen. Mobil? Ano, ale jen na nezbytně nutná volání a s anonymní předplacenou kartou; ty 200 Kč za rok se akceptovat dají. A na všechno ostatní kombinace VoIP a Skype.
hele, víš vůbec, proč se reklama koncentruje na weby typu FB? Až si odpovíš tuto otázku, pochopíš celou reklamu na internetu a snad pochopíš i proč to děláme prostřednictvím FB......do té doby, než pochopíš základní principy marketingu je debata zbytečná, to máš pravdu
No a? Ty tvrdis, ze muj primer neni miste, ja tvrdim ze ano, nemam potrebu ti to vice vysvetlovat, mas jiny nazor to je tvoje pravo.
Vy chcete sebrat velký dav, ale kdo není na FB, tak se ani nedozví, co vlastně chcete. - No a? Holt organizatorovi staci lovit z davu co na FB je, protoze ten je proste dneska uz dost velky. A vetsi usili se mu nevyplati.
Nevím, jestli taky patříte k organizoátorům akce - ne, nejsem organizoator ani organizator, koneckoncu jinde pisu proc ji nepokladam za smysluplnou. Ale je to ze zcela jinych duvodu, nez ze je organizovana jenom na FB.
odpovím za kolegu.. v podstatě jsou 3 cesty - oficiální-legální, šedá a nelegální (s tím že občas přechází jedna v druhou, hlavně šedá v nelegální)
nelegální zde chápáno jako porušování smluvních podmínek, ať si o nich myslíte co chcete.m.
1) legální - největší současná osina operátorů, po tom co zahájili boj proti šedivým a nelegálním
velké firmy (namátkově např. škoda, KB, spořitelny, banky...) mají přímo v rámcové smlouvě s OPem podmínku že budou nabízet i tarify pro zaměstnance, jejich rodinné příslušníky atd... je to z části jako zaměstnanecký benefit, operátor z toho má dušičky - volání mezi rodinou atd.., firma lepší podmínky, volné minuty atd.. cokoli co vás napadne, kreativitě se meze nekladou
je to obvykle za trochu horší ceny než samotná firma, ale i tak brutálně výhodně proti běžným tarifům, obvykle omezené např. na 2-3-4-5 čísel na z aměstnance, při odchodu o to přichází.. má to různé featury, jako třeba oddělené účtování, účtování tomu zaměstnanci, někdy je ten držitel čísla stále jeho držitelem, jen má prostě tarif schovaný pod nějakou rámcovkou..
2) šedý - vlastně vynálezci tohoto, různé MLM firmy, sdrušení řemeslníků, kosmetiček atd... vyžebrali si na OPovi tuto smlouvu a pak nahání duše - obvykle se pod toho schovává téměř cokoli - s firmou spolupracujete, řeknete že dělá s vámi a šup s nimi pod smlouvu...
technicky stejné jako bod 1, jen to operátoři začli zakazovat (přerůstá to přes hlavu ještě více než bod 1)..., ruší těmto firmám smlouvy, hledají účastníky kteří tam nepatří a na základ toho ruší smlouvy..
3) černota - víceméně zůstatek bodu 2) nebo rovnou firmy které nemají žádnou smlouvu, ale prostě mají rámcovou jako firma, a bez souhlasu atd.. tam přidávají simkarty jako svoje... tvrdí že jsou firemní atd..
a spousta lidí má někoho kdo pracuje pro velkou firmu (cez, banky, automobilky, dodavatelé automobilek z německa atd..) - schovají se pod to i osoby blízké - kamarádi, manžel, děti.....
pro orientaci, ceny staré 1 rok z jedné podobné nabídky (legální zaměstnanecký program, po zavedení FUP na mobilní nety
ceny bez dph
unlimited internet - 350,-(3G)
hlas - za 200,- - 500minut v cz, na 5 čísel vybraných se nepočítá do volných minut, ostatní sazby typu 1-1,6...
za 70 bez daně k tomu 200 sms
takže asi tak :-)
Nezlobte se, ale ani já nepovažuji Facebook jako jedinou možnost za ideální řešení. Osobně ze svého okolí znám jen jednoho člověka (můj pubertální syn), který je registrován na Facebooku. Já se tam nehodlám registrovat ani pod smyšleným jménem, protože bych tím Facebook vlastně podpořil a to v žádném případě nehodlám.
Vzhledem k tomu, že informace o té akci nejsou veřejně dostupné (jsou zaheslované na Facebooku), tak nevím o co přesně jde, ale očekával bych, že je i v zájmu samotných organizátorů o co největší účast. Nebo opravdu věří tomu, že kdo není na Facebooku, jako by vůbec nebyl? OK, to beru.
Já trávím za volantem poměrně významný čas, takže si nemohu dovolit přicházet o zákazníky vypínáním telefonu. Handsfree samozřejmě mám, dnes jsou ostatně už celkem levná, takže to za vyhazování peněz nepovažuji. A extra mobil pro příchozí hovory by byl u mne asi taky trochu problém - potřebuji, abych byl neustále na jednom čísle.
Hospoda - lákáte tam lidi primárně na pití (a jídlo).
Koncert - lákáte tam lidi primárně na hudební zážitek (a pití je jenom doplněk).
Nemluvě o tom, že jsem ještě neviděl koncert, kde by z nápojů prodávali jenom pivo. Myslím, že za koncert bez nějakého nealka by snad padla i pokuta.
Čili váš protipříklad je tak mimo jak to jenom jde...
No jestli je to typ akce, kde "námaha" s vytvořením webu, kde bude základní info je příliš, tak je ta celá akce o ničem. Ale to už jsem psal.
Bavíte mě mocně. Kdykoliv čtu něco ve smyslu "větší úsili se nevyplatí", tak si řeknu, to zní rozumně, ale potom si uvědomím, že se jedná o tvorbu jedné informační webové stránky a vyprsknu smíchy :-)
No každopádně jsme se někam dobrali. Já mě zato, že akce jako taková je nejistá. Že nelze říci, jestli uspěje a že ta pravděpodobnost úspěchu nějak poroste s množstvím zapojených lidí. Čili, že čím více lidí, tím větší šance na úspěch.
Ale z vašeho příspěvku je jasné, že podle vás k úspěchu stačí jenom nějaké kritické množství lidí a to množství je takové, že ho lze na FB bez problému sehnat.
Mohli bychom diskutovat dále, který z těch pohledů je správný. Ale já už bych se u toho asi tolik nebavil jako dosud, takže toho nechám.
Bodejt by nevydelali, kdyz vam hulej hlavy. Tady v Anglii uz pred rokem jsem dostal HTC Hero, 900 minut do vsech siti v UK, 500 smsek, 60 minut volani do zahranici a 1GB dat a to vse za £25 mesicne u T-mobile.
Kamarad si ted vzal kontrakt od 3 za £25 - 2000 minut kamkoliv v UK, 5000 minut ve vlastni siti, Skype bez omezeni(!) atd... http://www.three.co.uk/
Takze opet pogratulujte operatorum v CR!