Technologie iBeacon je zatím přijímána rozporuplně. Apple ji před rokem představil jako budoucnost mobilního marketingu i plateb, ale zatím se úspěchy příliš nehrnou. V tuzemsku s technologií experimentují vývojáři ze September Projects, kteří pracovali na projektu mobilních plateb prostřednictvím iBeacons.
Další z firem, která zkouší s iBeacons štěstí, je brněnská Neogenia a její služba Spothill. “Naše vysílače dokáží poslat návštěvníkům obchodů zprávu ve chvíli, kdy se dostanou do jejich blízkosti, nebo naopak, když prostor opustí,” tvrdí šéf projektu Roman Studený s tím, že aplikace pracuje s uživatelskými preferencemi a nabídky se pak filtrují podle jeho profilu. Služba umožňuje jednotlivým obchodům vytvářet i vlastní stránky.
Brněnská firma chce své beacony nabízet až do příštího března pro testování v pilotním provozu. Ještě během letošní vánoční sezóny chce rozjet dvacet dalších obchodů. „Počítáme, že nás k dalšímu rozvoji byznysmodelu nasměruje trh. Zatím chceme naše spoty pronajímat na měsíční bázi,“ vysvětluje ředitel Neogenie Ondřej Švrček s tím, že do konce roku plánuje rozjet spolupráci s dvacítkou dalších partnerů.
Prvním testovacím jezdcem je pražský obchodní dům Kotva. „Technologii testujeme především jako nástroj, který nám má pomoci upozornit na služby obchodního domu, měl by zlepšit i orientaci v rámci obchodního domu,“ tvrdí šéf obchodního domu Jaroslav Petrů. Díky tomu budou moci i jednoduše sledovat pohyb návštěvníků, kritická místa a nejoblíbenější obchody.
Na Moravě vznikl i další dosud nerozjetý projekt, který pro slovenský outlet OneFashion připravilo zlínské studio Madeo Interactive. V prostorách outletu měly být umístěny stovku majáků iBeacon, které by měly návštěvníkům outletu zobrazovat cílené zprávy podle jejich polohy. Nakonec ale z projektu sešlo.