Hlavní navigace

Ledem se polil i smartphone od Samsungu, zneužil charitu k reklamě?

24. 8. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ice Bucket Challenge získala po zástupu celebrit zatím nejkontroverznějšího účastníka. Jde o skvělý reklamní tah Samsungu, nebo zneužití kampaně k reklamě?

Jako by těch emocí kolem Ice Bucket Challenge nebylo dost. Samsung vydal video, ve kterém se k charitativní kampani vybírající peníze na výzkum závažné neurologické nemoci připojuje i jeho smartphone Galaxy S5.

Telefon na videu nejprve strpí spršku vody s kostkami ledu a pak „počítačovým hlasem“ vyzývá ke stejnému činu i konkurenty: iPhone 5S, HTC One M8 a Nokia Lumia 930. Telefon od Samsungu si podobnou výzvu může dovolit – v této skupině je totiž jediným voděodolným přístrojem (i když jinak je podobných telefonů na trhu samozřejmě více).

Jde o chytrý marketing, který se veze na vlně virální kampaně zaplavující v posledních týdnech sociální sítě? Nebo je nepřijatelné, aby Samsung charitativní kampaň zneužil k propagaci vlastního výrobku?

„Už dost, Samsungu. Už dost,“ žádá firmu v krátkém komentáři například editor TechCrunche Matt Burns. „Ice Bucket Challenge má upozornit na děsivou nemoc, ne prodávat tvůj telefon. Nesejde na tom, že jsi, Samsungu, daroval peníze britské organizaci, která bojuje se stejným problémem jako americká ALS Association. Zredukovat celosvětové hnutí na reklamu na telefony je nejhorší možná věc,“ dodává.

BRAND24

V diskusi pod textem to ale od řady čtenářů pěkně schytává – nechte si svůj názor pro sebe, od novinářů chceme fakta. A také řada dalších médií o kroku Samsungu informuje spíš jako o povedené kampani, která si chytře utahuje z konkurence.

Co si myslíte vy – je postup Samsungu kreativní a v pořádku, nebo vám na něm něco vadí?

Co si myslíte o připojení Samsungu k Ice Bucket Challenge?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).