Hlavní navigace

Loni TOP 09 získala fanoušky z Indonésie, SPOZ si nyní pořizuje Turky i Brazilce

1. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Vypadá to na věčnou nepoučitelnost manažerů sociálních kampaní. Vloni TOP 09 neomezila cílení a získala fanoušky z Indonésie. Letos se podobná situace opakuje u SPOZ.

Loni v říjnu se hodně řešilo, zda si TOP 09 koupila fanoušky na Facebooku, aby se po zkoumání ukázalo, že spíš doplatila na triky Facebooku. Nebo také na vlastní neznalost. Vše tehdy nejspíš vzniklo neomezením cílení. „Boost“ příspěvku za 1 500 Euro je sám o sobě šílený, ale bohužel k tomu patří to, že touto cestou není možné omezit cílení na „Českou republiku“. Facebook pak rád „boostnuté“ příspěvky ukáže komukoliv a kdekoliv. Včetně přátelům přátel a velmi pravděpodobně ještě dál.

Blížící se volby přinášejí nové možnosti sledovat, kde mají manažery sociálních médií a inzerce, kteří moc netuší. Čerstvý případ je SPOZ a jejich Stránka Strana práv občanů

Nejenom, že jde o další Stránku, kam fanoušci nesmí psát, ale hlavně si v poslední době přišla k slušnému počtu fanoušků.  A když se podíváte do „To se mi líbí“ tak je to jasné. Nejoblíbenější město? Istanbul, Istanbul.

Můžeme samozřejmě opět začít uvažovat nad variantou, že si natvrdo nakoupili fanoušky. Nebo, což je podstatně pravděpodobnější, nezvládli kampaň, neomezili cílení a získali kupu fanoušků z Turecka. Což je, nakonec, svým způsobem příznačné. „Turecké hospodářství“ zde totiž poměrně sedí.

BRAND24

Obvyklému opomenutí při cílení inzerce odpovídá i to, že Stránka má aktuálně pouze zhruba 7 700 fanoušků z Česka (55 % z celkového počtu), 1 600 jich je právě z Turecka a následuje Brazílie (1 000), Mexiko (264), Argentina (252) a pak desítky dalších zemí s postupně klesajícím počtem fanoušků. Pokud se podíváte na graf počtu fanoušků, tak zjistíte, že zhruba 22/23. září došlo k rychlému skoku ze zhruba 7 tisíc fanoušků na současných 14 tisíc. Od té doby už počet fanoušků neroste.

Trochu smůla, zaplatit si na Facebooku kampaň a získat nějakých těch sedm tisíc fanoušků z celého světa.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).