V prosinci 2011 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 383 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu výdajů o 6,76 % (27,8 milionů korun). Ve srovnání s prosincem 2010 jde o nárůst o 4,55 % (16,7 mil. Kč). Údaje vycházejí z projektu AdMonitoring.
Největším zadavatelem internetové reklamy byl v prosinci Internet Mall, který proinzeroval 12,6 milionů korun. Na druhém místě se umístilo Aukro (10,9 mil. Kč), na třetím Vodafone (10,7 mil. Kč). Společnost Tchibo, která po tři měsíce držela prvenství, se v prosinci posunula na šesté místo (necelých 9 mil. Kč).
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.
Provozovatel | Cena (prosinec 2011) | Cena (listopad 2011) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 167 343 096 Kč |
170 822 775 Kč |
–2,04% |
MAFRA |
64 642 418 Kč |
49 982 255 Kč |
29,33% |
Centrum Holdings |
45 610 035 Kč |
65 569 467 Kč |
–30,44% |
AdActive.cz |
19 519 089 Kč |
17 773 222 Kč |
9,82% |
Ringier Axel Springer |
13 580 533 Kč |
16 340 078 Kč |
–16,89% |
Economia |
13 400 125 Kč |
12 555 690 Kč |
6,73% |
Mladá fronta |
13 226 064 Kč |
18 164 486 Kč |
–27,19% |
Allegro AdMarket |
9 221 540 Kč |
11 215 200 Kč |
–17,78% |
Impression Media |
8 354 575 Kč |
12 690 119 Kč |
–34,16% |
Internet Info |
5 394 025 Kč |
7 126 263 Kč |
–24,31% |
Zdroj: AdMonitoring