Hlavní navigace

Může se Facebook zase začít bát MySpace?

24. 4. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

To nejspíš nebude třeba. Otázka, na kterou by spousta lidí moc ráda znala odpověď, spíš možná zní: „Může Facebook skončit?“, popřípadě „Kdy FB skončí?“.

Pravda je ovšem taková, že skutečně není potřeba, aby Facebook skončil. Tato doba mu bezpochyby patří, ale lidé se mění, stejně jako jejich návyky a jejich chování. Ať již FB koupí sebevíce společností, stejně se zkrátka časem stane pouze další ze sociálních sítí.

Takovým příkladem sociální sítě může být MySpace. Kdysi šlo o sociální síť číslo jedna a jeho pozice se zdála neochvějná. Pokud se mluvilo o závislostech, nikdo se neopomněl zmínit o závislosti na MySpace. Především tedy v zahraničních reportážích. U nás tehdy frčelo Líbímseti, Lidé a Xchat.

Říkáte dnes, že MySpace je mrtvý? To není tak zcela pravda. Z hlediska růstu a potenciálu pro návrat na výsluní byste možná mohli mít pravdu, ale skutečnost je nyní jiná, než se původně zdálo.

Někomu možná mohlo uniknout, že MySpace byl v červnu 2011 znovu prodán. Kupujícím byl tentokrát tým investorů, který mezi sebou měl i světoznámého Justina Timberlakea. Právě jeho jméno vyvolalo v komunitě mnoho úsměvů, protože JT hrál ve filmu The Social Network Seana Parkera, který je jedním z podílníků ve Facebooku a investorů například v Spotify.

Výše transakce byla $35 milionů, což je použe 6 % ceny, za kterou ho před šesti lety koupil News Corp. Ruperta Murdocha. Ten však investice označil za obrovskou chybu a špatný krok ve všech možných úhlech pohledu. Také nezapomněl zmínit, že nikdo z manažerů, kteří na koupi MySpace měli podíl, již není zaměstnancem News Corp.

A jak se daří MySpace dnes? Nevěřili byste tomu, ale MySpace si za leden roku 2012 připsalo nových 1 000 000 uživatelů a za každý další den údajně připisuje krásných 40 000 dalších. Co za takovým úspěchem stojí?

Lidé okolo Tima Vanderhooka, současného CEO a spolumajitele MySpace, si konečně uvědomili, co z MySpace uživatelé především udělali a co od něho očekávají. Přestali soupeřit s Facebookem a prezentovat MySpace jako další sociální síť. Konečně se zaměřili na hudbu a začali maximálně využívat obsah, který jim uživatelé nabídli.

Vyvinuli nový MySpace přehrávač, díky kterému se mohou uživatelé dostat k nejrozsáhlejší databázi hudby. Ta čítá přes 42 milionů songů. Mohou poslouchat mainstreamové umělce, ale také ty, kteří nemají svůj label, personalizované kanály, doporučení od přátel – to vše s integrací Facebooku. Podle svých slov nyní vidí jako hlavního konkurenta spíše služby jako Spotify a již nikoliv Facebook nebo Google+.

Je velice zajímavé sledovat vývoj MySpace a Facebooku a obecné směřování internetových trendů. Nyní je jasné, že blízká budoucnost se velice otevírá specializovaným stránkám, které budou okolo nějakého tématu sdružovat uživatele, kterým se tak nebude dostávat spousta nevyžádaného obsahu, což mnoho lidí kritizuje právě na Facebooku.

Podle britské studie, ve které se vyjádřilo přes 8000 uživatelů Facebooku, už dokonce 40 % uživatelů odpovědělo, že je Facebook nebaví a že čas spíš tráví právě na menších specializovaných stránkách, kde dostanou pouze to, co chtějí. Popřípadě na službách jako je Pinterest, kde si mohou velmi jednoduše předmět svého zájmu vyfiltrovat.

Já osobně jsem tímto vývojem nadšen a jsem rád, že se snad vrátí doba, kdy kampaně budou probíhat napříč Internetem a klienti už přestanou trvat na tom, že chtějí kampaň pouze na Facebooku a že je ostatní místa na Internetu nezajímají. To je moje přání již několik let a snad se toho skutečně postupně dočkáme.

BRAND24

Toto neznamená zanevřít na Facebook, ale snažit se odlišit. Dávejte na něm lidem obsah, který opravdu chtějí. Dejte si na tom záležet. Ukažte jim, že jste si s obsahem pro své uživatele dali práci a investovali do toho peníze. Věřte, že to v tom množství odpadu, které jim padá do newsfeedu, ocení.

Zdroje: TechCrunch, Mashable, MySpace    

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je konzultantem ve společnosti Bubble, která pro své klienty zajišťuje komplexní strategie a produkci v social media. Jeho zaměřením je tvorba strategií, mediálních kampaní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).