Hlavní navigace

Na Atlasu bude vyhledávat Centrum, Sklik bude do léta i pro kontext

7. 5. 2008
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor: 29
Zástupci českých PPC systémů nám prozradili některé zajímavé údaje o svých sítích i to, co co je u nich nového a co chystají do budoucna. Pokud vybíráte, ve kterém PPC systému inzerovat, mohou vám být některé odpovědi užitečnou nápovědou.

Poznámka: rozhovor volně navazuje na včerejší profilový článek o českých PPC systémech.

AdFox

Odpovídá Karol Veleba, ředitel pro reklamní platformu AdFOX

Co byste vyzdvihl u vašeho systému PPC reklamy oproti systémům konkurenčním? V čem jste lepší, proč by u vás měl klient inzerovat?

AdFOX je jediná možná volba pro ppc inzerci na webech provozovatele NetCentrum s.r.o. Pro inzerenty nabízíme zdarma vytvoření, optimalizaci a správu jejich kampaní.

Dokážete porovnat váš podíl na trhu v ČR oproti konkurenci v PPC reklamě a) ve vyhledávání, b) v obsahu?

Přesná čísla nemáme, ale jsme přesvědčeni, že jsme v první trojce. Podle našich měření měsíčně zasáhneme cca 80 % uživatelů v ČR.

Údaj se mi zdá až neuvěřitelný, mohu požádat o upřesnění?

Je to náš interní odhad. Vycházeli jsme z čísel NetMonitoru, z pokrytí, jaké má Centrum, Atlas, Volný, Ihned, Annonce, Superhry, Stahuj… a potom z odhadů, protože většina webů není měřená. Máme v síti 4121 partnerských webů všech kategorií napříč českým Internetem.

Jaká je výše provize pro partnerské stránky?

Provize se pohybuje se v rozmezí 30 %-70 %.

Na kterých nejvýznamnějších stránkách zobrazujete inzeráty?

Na webech provozovatele NetCentrum s.r.o. (aktualne.cz, zena.cz, centrum.cz), z těch dalších např. na ihned.cz, volny.cz, annonce.cz.

Kolik PPC textových reklam v obsahu/ ve vyhledávání měsíčně zobrazíte?

V obsahu 1300 mil., v hledání 22 mil.

Jaké finanční objemy u vás měsíčně inzerenti proinvestují?

Bohužel se jedná o interní záležitost.

Chystáte něco zajímavého do budoucna (spuštění zajímavé služby, funkce apod.)?

Nedávno byla nasazena zcela nová verze analyzátoru obsahových stránek (CTR vzrostlo o 20 %), partnerům jsme přidali možnost sledovat výdělky podle umístění reklamy na stránce. Do budoucna přemýšlíme o rozdělení ceny na hledání a v obsahu, možnost platby kartou.

Plánujete zavést AdFox i na Atlasu a kdy, příp. jaké změny v PPC chystáte v souvislosti se spojení Centra s Atlasem?

AdFox na webech atlasu již nějakou dobu běží (finance.atlas.cz, utulne.atlas.cz). Na dalších webech se adFox objeví v průběhu několika dalších měsíců.

Dá se z odpovědi usuzovat, že hledání na Atlasu během několika měsíců přejde pod Centrum/Morfeo a místo reklam Skliku se budou zobrazovat reklamy adFox?

Ano, a připravujeme i další zajímavé možnosti vyhledávání na Atlase ve spolupráci s dalším významným partnerem.

Google AdWords

Odpovídá Filip Hráček, account strategist v Google Czech Republic

Co byste vyzdvihli u vašeho systému PPC reklamy oproti systémům konkurenčním? V čem jste lepší, proč by u vás měl klient inzerovat?

Vyzdvihl bych technologický náskok Google AdWords. Google je globální reklamní hráč a zároveň světová špička mezi vyhledávači. Kvalita vyhledávače a kvalita AdWords jsou spojené nádoby. 80 % všech aktivit společnosti Google směřuje do vyhledávání a s ním spojených dvou reklamních produktů: AdWords a AdSense. Unikátní výhodou na českém trhu je dosah za hranice (lze cílit například na německé uživatele Googlu). Poslední, co bych zmínil, je cena: s Google AdWords se jako s jediným systémem PPC reklamy v ČR může inzerent dostat pod hranici 20 haléřů za klik.

Dokážete porovnat váš podíl na trhu v ČR oproti konkurenci v PPC reklamě a) ve vyhledávání, b) v obsahu?

Lokální data Google nezveřejňuje.

Jaká je výše provize pro partnerské stránky?

Přesné částky nesdělujeme, partnerům ale zůstává většinová část z reklamních příjmů.

Na kterých nejvýznamnějších stránkách v ČR zobrazujete inzeráty?

Kromě Google.cz je to například mezinárodní vyhledávání na Seznamu nebo hledání na Tiscali.cz. Vedle toho má Google síť čítající tisíce českých a slovenských partnerů s výkonem miliónů zobrazení (PageViews) denně.

Kolik PPC textových reklam v obsahu/ ve vyhledávání měsíčně zobrazíte?

Lokální data Google nezveřejňuje.

Jaké finanční objemy u vás měsíčně inzerenti proinvestují?

Lokální data Google nezveřejňuje.

Chystáte něco zajímavého do budoucna (spuštění zajímavé služby, funkce apod.)?

AdWords team přichází s novými funkcemi prakticky každý týden. V budoucnu nás čeká nová verze AdWords Editoru – desktopové aplikaci, ve které velká část PPC profesionálů tvoří své kampaně. Nebo například před třemi dny bylo opět zkvalitněno měření konverzí – Google nyní nabízí možnost definovat různé konkrétní typy akcí (viz blog AdWords).

Google také nabízí zdarma (a nyní i v češtině) jeden z nejpoužívanějších nástrojů na komplexní měření návštěvnosti: Google Analytics.

Etarget

Odpovídá Ján Šifra, marketing and communication manager Etargetu

Co byste vyzdvihl u vašeho systému PPC reklamy oproti systémům konkurenčním? V čem jste lepší, proč by u vás měl klient inzerovat?

Etarget sa zameriava na obsahovú sieť a okrem toho ponúka tzv. zákaznícke cielenie. Obe zvyšujú návratnosť prostriedkov vložených do internetovej reklamy.

Počas posledných rokov sa PPC reklama rozdelila na dve, navzájom sa doplňujúce skupiny. Do prvej patrí PPC reklama vo vyhľadávačoch, ktorá má v Čechách silné zastúpenie v podobe Skliku či Google. Etarget sa uberá druhou cestou – dôraz kladie na reklamu v obsahovej sieti, ktorá je dôležitá pre získanie dôveryhodnosti a pre brand firmy či produktu.

V čem spočívá „zákaznické cílení“?

Inzerent si v Etarget má možnosť zadať kampaň, ktorá bude cielená na potreby a záujmy zákazníkov.

Príklad: predajca horských bicyklov usúdi, že jeho cieľová skupina sú okrem iného aj IT ľudia, ktorí čítajú o technológiách. Celý týždeň pracujú za obrazovkami a majú chuť počas víkendu vyraziť mimo mesta. Predajca bicyklov má možnosť zadať kľúčové slová, ktoré cielia na čitateľov stránok o PC, IT a technológiách. Algoritmus Etargetu posúdi, či odkaz na bicykle zaujal viac ako na novú tlačiareň HP – a bude zobrazovať úspešnejší odkaz.

Dokážete porovnat váš podíl na trhu v ČR oproti konkurenci v PPC reklamě a) ve vyhledávání, b) v obsahu?

Ako som už spomenul, naša silná pozícia je v obsahovej sieti – tu sme v rámci trhu v Čechách momentálne jednotka alebo dvojka, záleží na oblasti.

Jaká je výše provize pro partnerské stránky?

Provízia je individuálna podľa konkrétneho partnera.

Na kterých nejvýznamnějších stránkách zobrazujete inzeráty?

Za všetky spomeniem napríklad Ihned, Idnes, Volny.cz, Lidovky, Finanční noviny, Živě. Celý zoznam je dostupný na našich stránkach.

Kolik PPC textových reklam v obsahu/ ve vyhledávání měsíčně zobrazíte?

V obsahu mesačne zobrazíme viac ako miliardu odkazov.

Jaké finanční objemy u vás měsíčně inzerenti proinvestují?

Portfólio klientov je široké – od malých inzerentov až po veľké firmy ako Nivea, Philips, Microsoft. Takisto sa rôznia aj preinzerované prostriedky. Od tisícky mesačne až po desiatky a stovky tisíc, klient si ustráži sám a podľa svojho uváženia.

Chystáte něco zajímavého do budoucna (spuštění zajímavé služby, funkce apod.)?

Poslednou novinkou bolo zákaznícke cielenie, na ktoré bude postupne nadväzovať viacero menších doplňujúcich funkcií. Funkcie priebežne prispôsobujeme podľa požiadaviek klientov a podľa vývoja trhu. Momentálne pracujeme aj na intuitívnejšom rozhraní pre partnerské médiá, ktoré zobrazujú Etarget odkazy.

Seznam Sklik

Odpovídá Jiří Chomát, manažer reklamního systému Sklik

Co byste vyzdvihl u vašeho systému PPC reklamy oproti systémům konkurenčním? V čem jste lepší, proč by u vás měl klient inzerovat?

Hlavní výhodou Skliku je reklamní prostor, kde se Sklik zobrazuje – v nejpoužívanějším vyhledávači českého Internetu. Jinými slovy Sklik inzerentům přivádí nejvíce zákazníků/uži­vatelů, kteří klikají na inzeráty ve vyhledávání na Seznamu a dalších službách.

Dokážete porovnat váš podíl na trhu v ČR oproti konkurenci v PPC reklamě a) ve vyhledávání, b) v obsahu?

Porovnat velikost PPC systémů lze jen odhadem. Seznam občas zveřejnuje počty prokliků, ke kterým v Skliku dojde za jeden den, a počty inzerentů. Nyní jsou již data zastaralá a přibližně za měsíc je budeme aktualizovat. Například inzerentů máme o 900 více a podobně. Tuto otázku tedy raději položte konkurenčním PPC systémům.

Troufáte si alespoň odhadnout, jestli jste jednička nebo dvojka na trhu?

Troufám si odhadnout, že jsme největší PPC reklamní systém na českém Internetu. Měřeno samozřejmě tím zásadním pro inzerenty – tedy počtem uživatelů, které přivedeme na stránky inzerentů.

Kolik PPC textových reklam ve vyhledávání měsíčně zobrazíte?

Je to více než 2,5 miliardy zobrazených inzerátů.

Jaké finanční objemy u vás měsíčně inzerenti proinvestují?

Jde o interní informaci, kterou vám bohužel nemůžeme sdělit.

Chystáte něco zajímavého do budoucna (spuštění zajímavé služby, funkce apod.)?

Pracujeme na kontextově cílené reklamě.

Plánujete zavést Sklik i pro zobrazování v obsahu, případně kdy? Bude se jednat jen o vlastní projekty typu Novinky, nebo budou mít možnost zobrazovat reklamy i další provozovatelé webů?

BRAND24

Ano, jak už jsem naznačil, do léta bude mít Sklik kontextovou část, inzeráty se budou pro začátek zobrazovat na serverech Seznamu. Cílem je nabídnout kontextovou reklamu všem provozovatelům webových stránek.

Co lze z odpovědí vyčíst?

Google je na informace jako obvykle skoupější, ale z dat ostatních služeb je možné zajímavé srovnání. V síti AdFOXu se měsíčně zobrazí 1,3 mld inzerátů, v Etargetu přes miliardu a v Skliku přes 2,5 mld inzerátů. Vzhledem k tomu, že inzeráty v Skliku jsou jen reklamy ve vyhledávání, které jsou považovány za úspěšnější než reklamy v obsahu, potvrzuje se závěr ze včerejšího článku, že při investování do PPC reklamy není radno Sklik vynechávat. Etarget s AdFOXem však rozhodně mají také co nabídnout a při inzerci se vyplatí poměrově investovat do všech čtyř PPC systémů. Jen je škoda, že nemůžeme porovnat i výsledky Google AdWords.

Který systém podle vás na českých stránkách zobrazí více inzerátů?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autora kromě internetového marketingu baví i ten mobilní, o kterém píše na webu reklamavtelefonu.cz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).