Hlavní navigace

Najde pro vás Twitter novou práci?

3. 2. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dost možná. V zahraničí existuje aplikace, která objevila na Twitteru během jednoho měsíce 360 000 pracovních nabídek. I u nás se občas někdo pokouší na Twitteru najít nového kolegu. Jeden tweet nic nestojí, takže se dá předpokládat, že nabídek či poptávek ohledně zaměstnání bude přibývat. Personalisté samozřejmě mohou při hledání kandidáta zabrousit i na Twitter, je potřeba zvážit, o čem psát.
Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Twitter a ostatní sociální sítě slouží nejenom ke sdružování kamarádů a komerčním účelům, ale také umí celkem dobře pomoci při hledání práce. Pokud máte dost followerů a šikovně je poprosíte o retweet, vaše sdělení se může dostat k tisícovkám českých uživatelů. Samozřejmě musíte poptávat nebo nabízet místo relevantní k uživatelům českého Twitteru. Dělníka nebo prodavačku asi neseženete, ale klidně můžete najít překladatele, programátora, grafika nebo člověka do marketingového oddělení.

Na skutečnou burzu práce prostřednictvím Twitteru si u nás asi budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Zatím se objevují jednotlivé nabídky z firemních účtů a zahlédl jsem i personální agenturu, která na Twitter sype svoje inzeráty. Twitter samozřejmě není určen ke spoustě věcí, ke kterým může sloužit. Ale umožňuje toho opravdu dost a pro personalisty může být zlatým dnem. Pokud se s Twitterem naučí pracovat (hlavně hledat klíčová slova a využívat „bio“), může se mikroblogovací systém stát dobrým nástrojem.

V Guardianu se píše o aplikaci TweetMyJobs, která personalistům umožní využít jednoduše sílu Twitteru při hledání kandidátů. Pokud se podíváte na referenční firmy, tak je mezi nimi dost zajímavých nadnárodních korporací, o jejichž nabídky práce je mezi uživateli Twitteru asi velký zájem. Prostě nejde o marginální zábavu nudících se personalistů, kteří mají rádi Twitter a pokoušejí se schovat svoji lásku k mikroblogování za plnění pracovních povinností.

BRAND24

Twitter má samozřejmě význam i při „pasivním“ hledání práce. Podle jednoho z výzkumů totiž 41 % HR manažerů z Británie vyřazuje kandidáty na základě informací z jejich profilů v sociálních sítích. Podobné to může být i u nás. Když se hlásíte na pohovor, tak raději počítejte s tím, že se personalista podívá na Facebook, Twitter a hlavně LinkedIn. A o googlování jména kandidáta ani nemluvě. Pokud tedy na Twitteru budete psát každý druhý večer o tom, jak si užíváte v hospodě, případně o tom, že váš šéf není zrovna osoba na správném místě, tak nepočítejte s tím, že budete pozváni na pohovor.

Získat zakázku nebo dokonce pracovní poměr prostě lze i na Twitteru, stejně jako díky LinkedIn (tam samozřejmě s větší pravděpodobností). Být na sociálních sítích se vyplatí i z kariérního hlediska, to je známá věc. Máte nějakou zajímavou zkušenost?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).