Hlavní navigace

NSA čte pouze 1,6 % toku dat na Internetu

17. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Mělo by nás to uklidnit, NSA čte pouze 1,6 % z toku dat na Internetu a prohlíží dokonce pouze 0,025 % těchto dat. Agenturní PR se rozjelo.

Zatímco v USA prezident Obama pronesl řeč o nutnosti reformovat pravidla a dění okolo šmírování, NSA se pokouší zmírnit negativní dopad informací o šmírování po svém. Sedmi stránkovým PDF s názvem The National Security Agency: Missions, Authorities, Oversight and Partnerships. Ten tradičně ukazuje, že NSA neumí digitální PR, ale na druhou stranu jde o dobré a stručné shrnutí toho, na čem je šmírování v USA postaveno.

Jedním ze zajímavých argumentů NSA je i ten, že pokud vezmou v potaz objem informací na Internetu (1 826 Petabajtů denně), tak se vlastně nemusíme vůbec obávat. NSA totiž šmíruje pouze 1,6 % z tohoto objemu. A ke kontrole se dostává pouze 0,025% část z těchto dat, tedy ve finále pouze 0,00004% podíl celosvětového provozu. Což  je nepochybně, alespoň podle NSA, uklidňující.

NSA samozřejmě v dokumentu hlavně řeší vztah se Američany, snaží se totiž zejména o řešení zásadního problému, tedy jestli jejich šmírování zahraničních cílů náhodou nezahrnuje i šmírování vlastních občanů. To by totiž bylo zcela hrozné (zatímco, rozumějte tomu, zlé cizince šmírovat je normální a nijak strašné).

BRAND24

A pokud byste snad náhodu měli dojem či obavy, tak na konci dokumentu se dozvíte, že NSA je dostatečně hlídaná a kontrolovaná dalšími organizacemi. Jenže, tohle všechno je taková moc hezká pohádka, zejména pokud už víme, že mají k dispozici celé útvary, které vytvářejí falešné stopy, dokáží přetvořit i kompletně historii, změnit informace u soudů, vyšetřovatelů i právníků.

Ve výsledku je sedm stran PDF pokusu u pozitivní PR od NSA dostatečně typických. Nudný čistě textový dokument, vypadající jako kdyby pocházel z doby před deseti a více lety, mlžení, účelové argumentace a ignorování podstaty. Nic jiného ale nakonec čekat nemůžeme.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).