Hlavní navigace

Petr Matoušek o inovaci Blesk.cz: nechceme natáčet videa pro videa

9. 5. 2008
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 74287
„Na Internet jdeme poměrně pozdě, později než by bylo vhodné, ale chceme jít trpělivě až k samotné špičce,“ říká Petr Matoušek, který kdysi spoluzakládal Novinky.cz a od dubna řídí internetové oddělení tiskového vydavatelství Ringier. Ten 5. května neveřejně spustil novou verzi serveru Blesk.cz a chystá i inovace webu deníku Aha a dalších tištěných titulů Ringieru.

Kdy novou verzi Blesk.cz spustíte?

Nový Blesk.cz se do ostré verze překlopí v závěru května. Start bude odsunut kvůli nenadále situaci na Slovensku, kde Zoznam.sk neočekávaně odstřihl tamní pobočku Ringieru od serveru Bleskovky.sk, které Ringier spoluprovozoval. Proto slovenský Ringier během pár dní přichystal spuštění projektu cas.sk, který má být toto pondělí spuštěn.

Jaký obsah na Internetu nabídnete? Video, obrázky, text?

Především čtenáři nabídneme kontinuální čtyřiadvaceti­hodinové zpravodajství moderního bulvárního typu. Jestli sdělovaná informace bude ve formě textu, statického či pohyblivého obrázku, není důležité – hlavní bude čtenáři nabídnout informaci v té formě, která pro něj bude nejlepší. Videa určitě budeme používat, vybavíme na startu redaktory Blesku mobilními zařízeními kamerou. Budeme hodně sázet na autenticitu videa, rychlost, výstižnost. Mobily, které jsme po dlouhém testování vybrali, jsou vhodné jak pro fotografie, tak i pro video. Sice v kvalitě, která nebude nejvyšší, ale na Internetu snesitelná. Nechceme natáčet videa pro videa, ale taková, která budou především nabízet zajímavý a aktuální obsah pro naše čtenáře.

Petr Matoušek - Blesk.cz
Petr Matoušek
  • Vedoucí projektu a šéfredaktor hokej.cz (1997 – 1998).
  • Spoluzakladatel a šéfredaktor novinky.cz, člen představenstva Seznam.cz, a.s. (1998 – 2001).
  • Kreativní ředitel iDnes.cz (2001 – 2005).
  • Ředitel online Ringier ČR (2008).
  • V mezidobí byl manažerem marketingu MF DNES a následně deníků v Ringieru.

Takovéto mobily dostanou fotografové, nebo redaktoři?

Dostanou je i redaktoři, které školíme, jak správně natáčet. Projdou školením jak mají videa kompozičně vypadat, od profesionálních kameramanů se naučí základní fígle. Videa pak budou, tam, kde to technologie umožní, posílat redaktoři přímo do redakčního systému.

Kde chcete natáčet? V prostředí večírků?

Natáčet budeme všude tam, kde redaktor uzná, že je to třeba. Může se to týkat večírků, ale zrovna tak hromadné bouračky na dálnici D1. Ostatně právě u této události byl náš reportér s kamerou první a video se objevilo na webu téměř okamžitě.

Rozrostl se tým, který má v Ringieru na starosti Internet?

Téměř se ztrojnásobil, restrukturalizoval se. V Blesku teď máme třináct lidí, ve Sportu devět. Jde především o editory. Za sebou však mají obě redakce – Blesku i Sportu. Počet redaktorů se blíží dvěma stovkám. Šéfredaktoři se pak rozhodují, kterou informaci umístí do online verze a kterou do tištěné, vždy podle potřeb čtenáře.

Plánujete, že by si uživatelé mohli vkládat videa z Blesk.cz na své stránky, podobně jako to už déle nabízí YouTube a z českých zpravodajských serverů nově třeba Týden.cz?

Zatím to v plánu nemáme, ale chystáme spolupráce s některými zajímavými weby, kde budou v různých formách pro jejich uživatele k dispozici fotografie, videa i články. Slibujeme si od toho rozšíření naší čtenářské obce i v jiných segmentech trhu.

Počítáte, že umožníte uživatelům nahrávat na váš web jejich videa?

Chceme především nabízet vlastní zpravodajství. Postupně pak přicházet s novými službami, ale vždy souvisejícími s tím, co umíme nejlépe – poskytování zpravodajství a informací. Jestliže však budeme cítit, že čtenáři chtějí, aby tam videa mohli vkládat, zařídíme se podle toho.

Jaký je cíl?

Uvědomujeme si, že Internet je pro nás dalším a velmi důležitým kanálem pro šíření obsahu. My zajímavý obsah máme a chceme, aby Blesk na Internetu patřil mezi špičku stejně jako jeho tištěný bratr. Jiný cíl ani mít nemůžeme. I proto jsme si zvolili nový claim: Blesk.cz. Nejčtenější deník na Internetu. Má především demonstrovat to, že nyní k Internetu přistupujeme s velkou vážností a s veškerou silou, kterou Ringier má. A je potřeba říct, že je to síla největšího vydavatelství v zemi.

Chcete-li být nejnavštěvovanější, znamená to, že mezi své konkurenty počítáte hlavně Novinky.cz?

Samozřejmě konkurenci mapujeme, ale hlavně se soustředíme na náš vývoj. Chceme postupovat trpělivě, plánujeme do konce roku docílit milionu uživatelů měsíčně, 200 tisíc denně. A postupně kráčet dál a dál, až se dostaneme mezi špičku.

Součástí Blesk.cz má být i sportovní web připravovaný s deníkem Sport, který Ringier také vydává. Budou na server přispívat i další tištěné tituly Ringieru?

Blesk.cz bude hlavní vstupní stránka, přes kterou předpokládáme, že čtenář bude naše weby navštěvovat. Odtamtud bude úzce propojen s deníkem Sport a obráceně. V dalších fázích se připojí relaunch AhaOnline.cz, Reflex.cz, který je pro nás velmi důležitý, a následně ABC. Naše další časopisy – Blesk pro ženy, Blesk Zdraví a Blesk Hobby, už budou dodávat obsah do části Blesk.cz určené ženám od startu nového Blesku.

Český Ringier hodně spolupracuje se svou sestrou na Slovensku. Sjednotili jsme vývojové týmy, takže celý vývoj našich služeb máme na Slovensku.Chceme vyžívat synergií, sdílet kapacity, aby na tom obě vydavatelství byly líp, než kdyby se o ně staral jen tým z jedné země. Díky tomu už budeme v obou zemích provozovat ženské portály Lesk.cz, resp. Lesk.sk. Velmi brzy počítáme i s webem pro muže – Blesk007, její obdobou na slovensku je www.adamonline.sk.

Aha! bude mít samostatný server, nebo budete obsah obou bulvárních deníku na Internetu sdružovat?

Nebudeme. Aha! bude mít samostatný web a obsahově půjde trochu jinou cestou, tak abychom obsadili nejvýhodnější pozice na trhu a nabídli čtenářům vše co by je z oblasti bulváru mohlo zajímat.

A video bude výhradně doménou Blesk.cz, na AhaOnline.cz nebude?

Bude i na Ahaonline. Vymýšlíme různé formy pro oba deníky, tak aby se vzájemně doplňovaly.

Jak má vypadat nový web týdeníku Reflex?

Reflex bereme jako jednu z nejvýznamnějších značek na českém mediálním trhu. Proto začínáme pracovat na projektu, jak by Reflex.cz měl vypadat. Bude to velká změna, ale dojde k ní někdy na přelomu roku. Vše je potřeba pečlivě připravit, abychom pak nabídli našim uživatelů nejvyšší kvalitu i v této oblasti.

BRAND24

A Ábíčko?

To by mělo být jasně portálem pro mladší generaci, ale i pro starší. V nové verzi se uživatelé dočkají mnoha her, komiksů a dalšího obsahu, na který byli po celou dobu u ABC zvyklí.

Navštěvujete portál Blesk.cz?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je od prosince 2004 redaktorem Lidových novin, od dubna 2005 v nich píše pravidelnou páteční stránku o médiích.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).