Hlavní navigace

Propojte svůj blog s Google+ a vyhledáváním Google

11. 11. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Google nabízí možnost propojit váš blog s Google+ a vyhledávání Google. Ve výsledcích vyhledávání se tak objeví odkaz na váš profil v Google+ a v Google+ budou Sparks nabízet propojení na váš Google+ účet. Mechanismus propojení je vhodný nejenom pro blogy, hodí se i pro zpravodajské servery.

Vyhledávače umějí využít velmi různorodá metadata a jednou z relativních novinek je i možnost sdělit Google kdo je autorem určitého textu na Internetu – pomocí rel=„author“ a rel=„me“ doplněných do A HREF značek můžete Google informovat o tom, že jste autorem určitého textu a kde se nachází vaše „autorská“ stránka. Na základě toho umí Google ukázat odkaz (i s vaší fotografií) na váš profil v Google+ ve výsledcích vyhledávání, doplnit informace na +1 záložku do Google+  a ovlivnit i zobrazování ve vyhledávání v Google+ (hlavně ve Sparks). Informace o autorství se může objevit i v Google News.

Co musíte udělat, aby Google poznal váš obsah

Propojit Google+ a vaši autorskou stránku

Především propojit Google+ s vaší „autorskou“ stránkou, tou zpravidla může být přehled vašich článků – uděláte to ve svém profilu, stačí přejít na úpravu profilu a přidat odkaz (odkazy) mezi Links/Odkazy (je zde sekce „Contributor to“).  Případně můžete využít Connected Accounts (Propojené účty) ve vlastnostech vašeho účtu. Aby se ve výsledcích vyhledávání objevovalo vaše profilové foto, nahrajte fotografii ve vyšší kvalitě.

Při přidávání odkazu na vaši „autorskou“ stránku nezapomeňte zaškrtnout „This page is specifically about me“. Tím bude zajištěno, aby Google přidal vlastní rel=„me“ k odpovídajícímu odkazu v Google+.

Propojit vaši autorskou stránku a Google+

Na svůj profil poté můžete přidat Profile button, ale není to nutné. Co ale na svůj profil přidat musíte, je odkaz na váš profil v Google+ – k tomu postačí využít rel=„me“ ukazující na váš profil v Google+. Praktický příklad můžete vidět v http://www.po­oh.cz/pooh/u.as­p?u=1000 (přehled mých článků na mém blogu), kde v záhlaví je uvedeno <a rel=„me“ href=„https:/­/plus.google.com/1012993­17842995613625“>Go­ogle+ profil</a>

Přidat informaci o autorovi k článkům

Poslední podstatnou věcí je doplnění informace o autorství k článkům – k tomu slouží rel=„author“ a můžete snadno využít odkazu na vaši souhrnnou „autorskou“ stránku. Praktický příklad je možné vidět například v http://www.po­oh.cz/pooh/a.as­p?a=2017456 – v záhlaví je uvedeno jméno autora v podobě <a rel=„author“ href=„u.asp?u=1000“>Da­niel Dočekal</a>. V tomto případě vede na „autorskou“ stránku, která propojuje „autora“ a Google.

Zda se vám propojení podařilo, si můžete vyzkoušet v Rich Snippets Testing Tool. Dozvíte se tam i řadu dalších informací, které Google z vašich stránek získává. Pokud bude vše v pořádku, Google bude ještě chtít abyste odeslali tento formulář – zda je to nutné, netuším, ale může to být vhodné, pokud se objeví problémy s nasazením – Google na vás bude mít kontakt pro případné vyrozumění.

Co dělat, když nemáte „autorskou“ stránku

 Pokud nemáte souhrnnou „autorskou“ stránku (tu, na kterou můžete umístit rel=„me“, nic není ztraceno, v takovém případě musíte zajistit, aby odpovídající odkaz na autora u každého článku obsahoval přímo adresu vašeho profilu v Google+. Můžete využít například nějakou formu podpisu a uvést něco podobného následujícímu kódu:

<a rel=„author“ href=„https:/­/plus.google.com/1012993­17842995613625“>Da­niel Dočekal</a> je k nalezení na Google+

Další praktické poznámky

Označení pomocí rel=„me“ můžete použít na vaší „autorské“ stránce vícekrát – pro Google je důležité aby jedno z použití ukazoval na váš profil v Google+, ale můžete doplnit další odkazy na stránky, které jsou „vaše“. Mohou to být další sociální sítě (Facebook, Twitter), ale také další „autorské“ stránky na jiných webech.

BRAND24

Ve výsledcích vyhledávání se změna neprojeví okamžitě, bude pochopitelně chvíli trvat, než Google změnu zaznamená a začne ji používat. Platí i to, že Google tuto funkčnost nasazuje postupně a není tedy dostupná vždy a všude (a může to platit zejména o vyhledávání v Google z našich krajů).

Pokud si s něčím nevíte rady, originální dokumentaci najdete ve Webmaster Tools Help – Authorship. Tam najdete i Author information in search results s případnou alternativní cestou, jak označovat autory – pomocí parametrů v URL. Osobně myslím, že cesta pomocí rel=„me“ a rel=„author“ je snazší a užitečnější.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).