Hlavní navigace

Seznam prohrál v kauze zneužitých ochranných známek v inzerátech

12. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Jan Sedlák, Internet Info
Kolínská firma si stěžovala na vyhledávač u soudu za to, že neodstranil placené odkazy, ve kterých byly neoprávněně používány její značky.

Může firma pracovat s chráněnou konkurenční značkou ve svém inzerátu na internetu? Podle Městského soudu v Praze nemůže. Respektive může, ale jen do té doby, než se vlastník ozve a žádá vymazání inzerátu. 

Firma Teco podle informací Hospodářských novin s podobnou stížností poslala k soudu Seznam.cz, protože na rozdíl od Googlu inzeráty konkurenční firmy nesmazal. Šlo o PPC reklamu, která se zobrazovala na klíčová slova názvů výrobků, které má kolínská firma zaregistrovány.

Seznam se brání tím, že nemůže u všech reklam zkoumat jejich obsah, tedy podobnost produktů nebo služeb, stejně jako to, co je a co není porušování ochranné známky. Soudkyně Monika Vacková to ale vidí jinak. 

BRAND24

Podle HN okomentovala situaci tak, že v tomto případě nebylo potřeba k zjištění situace právnické vzdělání, ale stačil selský rozum. A navíc firma Teco Seznam upozorňovala, že reklama zasahuje do jeho práv.

Seznam je o své pravdě přesvědčen a neskládá zbraně. „Rozhodnutí městského soudu dosud není pravomocné. Protože s jeho závěry nesouhlasíme, rozhodli jsme se podat odvolání k vrchnímu soudu, který se bude celou záležitostí zabývat. Z toho důvodu se bohužel nemůžeme vyjádřit k záležitosti, která bude znovu předmětem jednání před vrchním soudem,“ komentuje situaci Eva Albrechtová ze Seznamu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).