Letos popáté. Ze slovenské startupové ceny se postupně stává velká událost. Původně komunitní akci letos zaštítil slovenský prezident Andrej Kiska a vysílat ho bude i televize.
Slováci chtějí svou cenu proměnit na akci pro celou střední Evropu. Samotná soutěž se rozšířila o Bootcamp, ve kterém se sešlo jednadvacet projektů užšího výběru na víkendový mentoring od podnikatelů ze Slovenska, Česka a Rakouska.
Ve čtyřech kategoriích se letos utká dvanáct startupů, které nejsou jen softwarové, ale naopak. Mezi společenskoprospěšnými projekty tak porota vybrala hydroponický CropTek nebo architektonický Eco Capsule či poradenský Youstice.
V kategorii vědy se zase třeba prosadil rozjezd výroby biologicky degradabilních polymerů na Slovensku. Uměleckou a designovou scénu zastupují světelná vlákna Fosali, GUIDE nebo jednoduchá visačka na batoh tageme, který na Indiegogo posbíral víc než 15 tisíc dolarů.
Klasické digitální a internetové služby reprezentují slovenské startupy – televizní Divano, výzkumnický Opineon nebo Staffino z pražské Wayry. Vítěz, který může dostat ceny v hodnotě až sto tisíc eur, bude oznámen už příští pátek na galavečeru letošního ročníku ve Slovenském národním divadle.
Tuzemská internetová scéna bude předávat ceny už tento čtvrtek. V rámci Křišťálové lupy je ve startupové kategorii nominována devítka firem. A to třeba ostřílení Brand Embassy, agenturní Costlocker nebo třeba brněnský Skypicker.