Tak volání z webu... no pěkné, ale za umělecký dojem nula. Přece nebudu zapínat PC, abych si zavolal? A ano, můžu si ten web otevřít i z telefonu, ale ten flash... Takže u mně osobně to vyhrála kombinace Android + CSipSimple + jakýkoliv VoIP operátor, a že jich máme! Všechno tak mám rovnou na mobilu a neřeším flash (což je mimochodem technologie, kterou už pro futuro odpískal i Adobe). Nevím, kam tím Vodafone míří, a rád se nechám překvapit, nicméně zatím zůstávám u své trojkombinace :)
Pokud sedím u PC, nevidím důvod, proč volat zrovna přes www prohlížeč. Jinak z těch tří služeb bych si patrně vybral tu, která by se kvalitou a cenou alespoň přiblížila tomu, co je již dnes bez problémů dostupné na českém trhu. Tedy s parametry veřejné telefonní služby, s příchozím číslem, sekundovou tarifikací a s cenou kolem 1,50 až 1,60 Kč. Což, obávám se, žádná z uvedených služeb není. Anketní otázka mi "asociuje" dotaz, zda bych si za čtvrt milionu korun koupil ojetinu Trabanta, Dacii, nebo Moskviče. U Park Talk sice neznáme cenu, ale bude-li srovnatelná s těmi dvěma dalšími službami, tak nevidím důvod, proč kteroukoli z nich používat.
"Vy snad souhlasíte, že Skype je možné plnohodnotně zaměnit za službu využívající SIP s adekvátním hardwarovým vybavením?"
A přichází moment překvapení: ANO! Stejně jako Skype si musíte nainstalovat, tak si můžete nainstalovat i nějaký softphone klient (X-Lite, SJPhone, do mobilu např. Bria...). Hardwarové vybavení zůstává, nutnost nainstalovat aplikaci zůstává, přibývají výhody - české číslo (regionální či 9xx), kvalita hovoru (u Google či Skype jde o hovor ze zahraničí do ČR), možnost použít jako identifikaci volajícího své mobilní číslo (Voocall, Odorik?).
Proč se tak bráníte přiznat, že jste vynecháním českých SIP operátorů šlápl vedle?
To nesouhlasím. Rozdíl mezi službami typu Skype a službami operátorů poskytující služby využívající SIP je dle mého názoru tak velký, že nejde určitě o substituty, takže mé automobilové přirovnání sedí. Nebo Vy snad souhlasíte, že Skype je možné plnohodnotně zaměnit za služby využívající SIP s adekvátním hardwarovým vybavením? Já tedy určitě s tímto souhlasit nemohu.
Mimochodem: VoIP využívá i Skype, Google Voice, Park Talk, ICQ, Windows Live Messenger a desítky dalších komunikačních služeb / programů, to jen tak pro pořádek.
Nesouhlasím.
„ANO! Stejně jako Skype si musíte nainstalovat, tak si můžete nainstalovat i nějaký softphone klient (X-Lite, SJPhone, do mobilu např. Bria...). Hardwarové vybavení zůstává, nutnost nainstalovat aplikaci zůstává,“
1) Když už si budu pořizovat službu využívající SIP, tak si domů či do kanceláře koupím nějaký pořádný hardwarový telefon namísto softwarového klienta, abych kvůli telefonování nemusel zapínat počítač (odchozí hovory) nebo ho mít pořád zapnutý (příchozí hovory)
2) Skype Vám do České republiky nepřidělí telefonní číslo, takže lze volat jen jedním směrem.
„ přibývají výhody “
A právě proto (a k výše uvedenému) nejde o srovnatelné služby.„Tak volání z webu... no pěkné, ale za umělecký dojem nula. Přece nebudu zapínat PC, abych si zavolal? “
Tyto služby jsou pro lidi, kteří zrovna (neřkuli pořád) sedí u počítače, takže nemusí nic zapínat :-) Představa, že kvůli telefonování budu zapínat počítač, je opravdu poněkud směšná.
„neřeším flash (což je mimochodem technologie, kterou už pro futuro odpískal i Adobe)“
A čím byste ho nahradil? Čistě webově zatím nic podobného udělat nelze (nicméně sám Flash nemusím). Alternativou zde by mohl být pouze Silverlight nebo nějaký vlastní plug-in.
Dobrý den,
v článku je uvedeno, že jako volající bude použito mobilní tel. číslo. Jak se ale v takovém případě bude určovat poloha volajícího mobilu vůči call centrům tísňových linek ? U mobilů to funguje tak, že operátor určí pomocí základnovek polohu mobilního telefonu a tu speciálním postupem předá do centra tísňových linek. Pokud ale volání NEvznikne v mobilu, tak tento postup selže. Výsledkem pak bude porušení zákonných pravidel a potenciální postih pro mobilního operátora. Nemluvě o tom, že se např. z Brna dovoláte na hasiče, záchranku nebo policii např. do Plzně.
Ivo Fišer
www.xphonet.com
i tak to je zavádějící.
VoIP se v mém okolí ( kolegové, prátelé, kamarádi, rodina) používalo jen jako free, nebo levná náhrada volání někomu kdo je na druhé straně zeměkoule. Tedy když bych si musel vybrat . Tak tak bych si musel vybrat to, co bych si musel podle druhé strany. Kupodivu motivace je se domluvit a né happenyng používáním něčeho.
V mobilních sítích se neurčuje poloha terminálu podle volajícího čísla a databáze, jako je tomu v pevných sítích, ale operátor je povinen odeslat souřadnice volajícího terminálu (který může být i zcela bez SIMky a bez čísla). Nicméně, jak Vodafone vyřeší lokalizaci originujícího zařízení a směrování tísňových hovorů by mne také zajímalo, bez ohledu na to, že vazba na číslo je marginální :-)
Ono se předpokládá, že tísňová volání povedete z mobilu (= nejjednodušší cestou), protože tam vás nebude trápit cena (je to zadara) a vzhledem k okolnostem ani nebudete řešit nějakou optimalizaci nebo cokoliv nad rámec prostého rychlého hovoru. Ale jak to je řešeno legislativně nevím, už se v tom oboru nějakou dobu nepohybuju.
Z hlediska kompatibility je podle mého názoru v tomto případě menším zlem velmi rozšířený Flash (Player) fungující napříč mainstreamovými prohlížeči i i různými operačními systémy. Uživatelé jej stejně mají ve většině případů již nainstalovaný, takže proč toho za daných okolností nevyužít, namísto vymýšlení něčeho nového, co si každý uživatel bude muset dodatečně nainstalovat? Jedinou smysluplnou náhradu vidím čistě ve webovém řešení, ale zde jsou webové technologie v této oblasti zatím v plenkách.
Skype je uzavřený protokol a sortiment HW telefonů, které jsou schopny ho využívat je minimální, navíc většina z nich je na USB, takže je to vlastně jenom jakýsi přívěsek k počítači. A pokud jde o tuto konkrétní službu, je to jen zoufalá snaha, jak upoutat dnes spíše ubývající zákazníky něčím, co sice postrádá jakoukoli logiku, ale spoléhá se na to, že několik hejlů to zbaští. Bohužel podobných hovězin v poslední době všeobecně přibývá, ve snaze za každou cenu vyhovět dogmatu, že firma, která nemá trvalý vzrůst všeho možného je jakási ,,divná".
Skype výslovně deklaruje, že jej nelze používat k volání na tísňové linky, takže lze předpokládat, že takovýto úzus bude platit pro všechny operátory, t. j. operátor dá do smlouvy klauzuli, že na tísňové linky s ním volat nejde a je automaticky z obliga, protože když to takhle může praktikovat jeden, mělo by to platit pro všechny.
V tom, že když si koupím kvalitní hardwarový telefon pro Skype, stejně se nedostanu na úroveň poskytovanou VoIP operátory služeb využívající SIP, protože mi Skype do České republiky nepřidělí číslo pro příchozí hovory a spolehlivou identifikaci při hovorech odchozích. Čili nevidím proto smysl pro Skype investovat do kvalitního hardwaru a rozhodně bych jej ze stejného důvodu nepovažoval za substituci ke zmíněným VoIP službám využívajícím SIP.
Na úvod pro pořádek: SIP je jedním z protokolů pro zajištění fungování VoIP, nejde o konkurenční služby či technologie.
V článku jsem se zaměřil jen ta ty služby, které patří do stejné váhové kategorie. Skype je trochu výjimka díky podpoře hardwarových telefonů, ale jeho primárním komunikačním nástrojem je stále jen softwarový klient.
Kdybych Park Talk srovnával s požadovanými službami, bude tu podobné množství příspěvků, ovšem stěžujících si, že srovnávám nesrovnatelné.
Mám doma VoIP adaptér trvale v sítí (elektrické i datové) a do něj připojen klasický telefon s bezdrátovým sluchátkem. Je to manželka kompatibilní :-) .
"Zlatý" tarif oproti Telefonice !!! Žádné trvalé platby a tarifikace 1+1.
V mobilu mám též sip klienta a nomadické číslo a volám ve většině hospod přes wifi. Klasickou SIM mám v mobilu taky, ale nejsem tlačen do plýtvání penězi.
VF nabidka VoIP je v daném technickém stavu opruz.
a čím jste tu stejnou váhovou kategorii definoval? Funkčně? Tam mají některé vynechané služby s funkčním CLI a sw klientem s Park Call více společného, než Skype s nefunkčním CLI. Cenově? Tam jsou vynechané služby srovnatelné se srovnávanými.
btw nevim jak je to u vás nebo u ostatních, ale při srovnání služeb mě zajímá, kolik za stejnou služby zaplatím nejmíň, nebo kde za stejné peníze dostanu nejvíc, tedy právě to co schválně vynecháváte.
Což nevylučuje to mnou výše uvedené. Podle informace od Ing. Jana Urbánka z MV-GŘ HZS ČR, který běžně jedná v TelCo záležitostech za Integrovaný záchranný systém s ČTÚ atd., je (zatím) problém v tom, že operační středisko záchranky provozuje v každém kraji jiný subjekt (vybírá kraj) a hovory na č. 155 jsou směrovány přímo jemu. Jenže ta pracoviště jsou vybavena velmi různě a velmi nejednotně. Takže někde opravdu s přepojením žádný problém mít nemusí a jinde to prostě nelze. A jeho stanovisko bylo, že pokud to nejde všude a bez problémů, nedá se na to spoléhat. A je nutno to brát tak, že ZZS to "zkrátka neumí".
Tak, dokážu si představit i výklad v tom smyslu, že pokud by VoIP komunikace se službou Park Talk byla neveřejná služba (=> jen pro vlastní zákazníky VF mobilních služeb a ostatní by byli předem vyloučeni) a určená jen pro komunikaci s ostatními vlastními zákazníky (tj. nikoli pro "volání" ve smyslu § 2 písm.. s) ZoEK ), tak že by se patrně na ni nemusela povinnost umožnění tísňových hovorů vztahovat...
Opravdu nechápu, proč to VF dělá. Důvodem bude pravděpodobně snaha odvést část hovorů z vlastní infrastruktury do internetu a tím "odlehčit" vlastní síti při zachování tržeb. Pokus VF v této fázi nasycenosti trhu VOIPem považuji spíše za zoufalost. Nedělám si iluze, že by tento způsob "telefonování" byl pro koncového uživatele finančně výhodný, operátoři nám svorně roky ukazují, jak si představují své marže. Příkladem může být VF "Vlastní 3G zóna", kde si za vlastní peníze vybudujete poslední míli, ale cena za hovor Vám bude naúčtována stejná. A tak to hádám dopadne i s Parkem. Děkuji za článek.
http://www.odorik.cz má také svého vlastního klienta co běží přímo z webových stránek. Problém s voláním přímo z webu je obvykle s kvalitou zvuku.
Java telefon odorik lze najít po přihlášení v menu "služby z webu". Celosvětově je takových služeb vícero, většinou jako doplněk.
V případě odoriku ta java aplikace nepoužívá ani SIP. Telefon napsaný ve fleshi co běžel přímo ze stránek tam býval též, ale už tam cca 2 roky není, protože java telefon nebo Odorik.exe má lepší zvuk.
Tak to je přeci logické, že když se volá přes sip a ne přes operátora, že se volné minuty od operátora nevyužijí. To je problém využít tedy nejdřív volné minuty od operátora a pokud dojdou, volat potom už přes VoIP? A nebo zkrátka neplatit nějaký vysoký paušál, ale jen ten nejnižší pro udržení telefonního čísla, případně i předplacenku bez paušálu? Osobně mám tarif Vodafone - ČD za 88,-/měsíc a když mi dojdou volné minuty, tak volám přes VoIP. Jak jednoduché :-))
To nema cenu, je to v podani autora opakovane - najde se produkt (naprosto dementni) kteremu je treba udelat reklama a on o tom napise clanek (samo neoznaceny) a tvari se, jak je to uzasny produkt ...
Variantne autor utek Chocholouskovi. Viz nedavna oda na mail klienta o par clanku niz.
Skype je ve zdejších končinách dobrej leda pro volání mezi sebou, ale jinak je k ničemu a mnohem lepší jsou VoIP služby, kde v první řadě dostanu geografický nebo nomadický číslo, můžu volat zcela bez PC pomocí HW telefonu, jdou směrovat linky, třeba u Odoriku není problém používat jedno číslo souběžně až na 3 zařízeních, mám možnost zpětnýho volání atd. A samozřejmě příznivá cena, kde za 1,59Kč/min. volám na mobil a účtování 1+1. V ničem z toho není Skype adekvátní náhradou a nezachrání to ani videohovory, který umožňuje.
No dobře, VoIP není substitutem SIP. Jenže o tom článek nebyl. SIP může být substitutem VoIP při volání do normální sítě (o tom je článek) a o tom byla výtka k článku. Proč tam nebylo zmíněno SIP, když poskytuje stejné služby (+ něco navíc, to není důvod k vyloučení ze srovnání) za srovnatelné ceny (nebo za nižší) a lze použít i stejné nástroje (sw telefon).
Přece služeb co nabízí volání z počítače existují desítky.
Redaktor to neví, nebo se to nehodilo do srovnání ?
Možná jen nezaplatili.
Proč tedy porovnává jen novou službu vodafone se skypem a google talkem, když existuje spousta zajímavějších ?
Mě to připadá jako PR článek.
Více informací na www.telefonujeme.cz
Připadá mi to jako hodně ubohý pokus, jak se na oko tvářit, že jsou laciní, protože hovory začínají na nízké sazbě a přitom nabídnout službu pro naprosté minimum uživatelů, takže to nebude kanibalizovat vlastní používanou drahou službu.
Kdysi jsem používal SIP klienta od Nokie. Perfektní integrace, takže to bylo složité asi jako sestavit videohovor. Těch několik desítek haléřů za minutu vypadalo lákavé, ale jen do chvíle, než jsem si všiml, že mi díky tomu propadají volné minuty, kterých mám díky tarifu přes rámcovou smlouvu víc než dost za směšný peníz.
Víc než podobnou službu potřebujeme schopného regulátora, který zmenší propastný rozdíl mezí běžnými a korporátními zákazníky.
To nesouhlasím. Rozdíl mezi službami typu Skype a službami operátorů poskytující služby využívající SIP je dle mého názoru tak velký, že nejde určitě o substituty, takže mé automobilové přirovnání sedí. Nebo Vy snad souhlasíte, že Skype je možné plnohodnotně zaměnit za službu využívající SIP s adekvátním hardwarovým vybavením? Já tedy určitě s tímto souhlasit nemohu.
Mimochodem: VoIP využívá i Skype, Google Voice, Park Talk, ICQ, Windows Live Messenger a desítky dalších komunikačních služeb, to jen tak pro pořádek.
Tak nějak, zvlášť když VoIP operátoři nabízejí cca 1,5Kč na mobil účtování po sekundách (IPVOX). Když mám kvalitní připojení, osvědčila se mi kabelovka UPC tak brzo změním paušál u Vodafonu zpět na předplacenku.
A kdo nechce mít wifi ani zapínat PC, stačí koupit Ethernet DECT telefon (např. Siemens) a za pár set korun si rozšířit na domácí DECT telefon (ručky mohou být od jakékoliv výrobce - nejlevnější)...
Zajímavá výmluva.
Jaká jsou kriteria, aby dvě služby byly "srovnatelné"? Co vyloučilo desítky SIP operátorů?
Čím je "nesrovnatelný" například http://www.odorik.cz/ kde si (mimo dalších možností) stáhnete exe soubor a hned voláte?
Dát za nadpis "Srovnání s potenciálně konkurenčními službami" jen Google Voice a Skype považuji za zásadní selhání!