Hlavní navigace

Allegro.sk startuje. Českým prodejcům umožní prodávat na Slovensko

 Autor: Allegro
Po loňském úspěšném vstupu Allegro tržiště do Česka spustila společnost lokalizovanou platformu i na Slovensku.
25. 3. 2024

Sdílet

Allegro.sk na Slovensku oficiálně odstartovalo 18. března, a to s více než 100 miliony nabídek od více než 20 tisíc obchodníků, mezi nimiž jsou i ti z Česka – např. Mall či CZC. Právě čeští prodejci tak získávají možnost prostřednictvím jedné platformy jednoduše expandovat na další trh a oslovit téměř 5,5 milionů nových potenciálních zákazníků. Průzkum* společnosti navíc ukazuje, že řada slovenských spotřebitelů Allegro již zná – potvrzuje to 42 % Slováků, přičemž každý osmý na platformě Allegro již někdy v rámci svých přeshraničních objednávek nakoupil. 

Slováci jsou na online tržištích jako doma

Data ukazují, že nákupy na marketplaces jsou pro Slováky poměrně běžnou praxí – jde pro ně totiž o třetí nejčastěji využívaný prodejní kanál po nákupech přímo na e-shopu a v mobilní aplikaci. Podobně zkušení jsou pak s nákupy na českých e-shopech, na kterých dle průzkumu2 alespoň jednou nakoupilo již 77 % z nich. O dvě procenta více, tedy 79 %, zároveň deklaruje, že mají zájem nakoupit i na platformě Allegro.

Stejně jako česká platforma je i allegro.sk od počátku plně uzpůsobené lokálním zákazníkům, kterým aktuálně nabízí miliony produktů napříč kategoriemi jako je např. elektronika, supermarket, výrobky pro děti nebo dům a zahrada.  Adaptované je však také potřebám obchodníků – ti mohou pro své prodeje využívat logistických řešení od společnosti Zásilkovna či DPD, které navíc českým prodejcům zajišťují i mezinárodní doručení. Mezinárodně pak funguje také program Allegro Smart!, díky kterému mohou čeští obchodníci nabízet své zboží slovenským spotřebitelům s neomezeným doručením i vrácením zdarma napříč dvěma zeměmi. 

Platforma přizpůsobená lokálním zákazníkům 

Allegro.sk tak představuje pro české obchodníky jednoduchou možnost, jak rychle rozšířit svou zákaznickou základnu, a přitom nabídnout slovenským spotřebitelům služby, na které jsou zvyklí. Platforma se jejich preferencím uzpůsobila například i v možnostech platby – stejně jako v Česku tak nabízí rovněž platbu na dobírku. Veškeré ceny produktů jsou zároveň automaticky převáděny do lokální měny – zákazník tak nakupuje od českého obchodníka stejně snadno a pohodlně jako od toho slovenského. 

Po vstupu na český trh pro nás bylo spuštění platformy na Slovensku dalším přirozeným krokem. Potvrzují nám to i data, podle kterých více než třetina slovenských spotřebitelů Allegro již zná a téměř 80 % má zájem na lokalizované platformě allegro.sk nakoupit. Necelou polovinu zákazníků motivují k nákupu na našem tržišti především atraktivní ceny, třetinu pak primárně šíře nabídky. Tedy pilíře, na kterých platformu již od počátku stavíme a které nyní s radostí přinášíme i na Slovensko,” říká Matthias Frechen, obchodní ředitel společnosti Allegro.

Vzdělávací i marketingová podpora zdarma 

Pro nově zapojené obchodníky si navíc Allegro připravilo Uvítací program, v rámci kterého prvních 180 dnů neplatí žádné poplatky z prodejů. Vedení účtu mají prodejci po celou dobu zdarma, vybírat si však mohou i z placených předplatných, jejichž součástí je řada nástrojů, kterými mohou své prodeje efektivně spravovat. Integrace na allegro.sk pak probíhá jednoduše prostřednictvím jednoho ze tří předních integrátorů, a to Baselinker, Salesconnect a Omnicado. 

Pro snazší orientaci obchodníků na platformě vytvořilo Allegro i tzv. Allegro Akademii, ve které prodejci najdou více než 100 online kurzů věnovaných např. vystavování nabídek, správě objednávek nebo programu Allegro Smart!. Kromě edukační podpory získají prodejci i významnou marketingovou podporu prostřednictvím kampaně, která byla na Slovensku zahájena minulý týden a přináší tak komunikaci většíVĚTŠÍ platformy do další země. Čeští obchodníci se nyní mohou těšit na mezinárodní propagaci svých nabídek prostřednictvím pravidelných Allegro kampaní, jako jsou například oblíbené Allegro Days. 

*Na základě průzkumu „Mezinárodní platformy a online tržiště na Slovensku“ agentury Perfect Crowd pro společnost Allegro, realizovaného v lednu 2024 na Slovensku, a to na vzorku 1012 respondentů ve věku od 18–60 let.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).